25.09.16

Тиждень перший

Понеділок

Навчальний рік в БеркоШко починається без урочистої лінійки. Всі й так чекають школи, вже саме те, що навчання відновлюється – вже свято :)

1 клас

Руханка-знайомство
Гралися в називання імен, скакали на скакалочці.
На перерві старші показували свої вміння молодшим.
Математика 
Впродовж перших навчальних тижнів першачків намагаємось виявити рівень підготовки кожного. Хтось вже вміє читати чи рахувати, а хтось тільки має навчитися. Але цікаво, що всі діти добре розуміють кількості, незалежно від того, чи знають якою позначкою ця кількість позначається. 
Спершу ми показували на пальцях різні кількості в межах десяти. Знаходити різні комбінації з пальців, щоб показати числа. Потім рахували кількості камінчиків.
Почали дізнаватись про «математичну мову». В цій мові для кількостей чогось є свої позначки – цифри. Замальовували кількість камінчиків, казали якою цифрою ця кількість позначається. Також дізнались, як математичною мовою буде слово «і» - плюс «+», і «буде» - дорівнює «=». 
«Два камінчики і ще один буде три камінчики» математичною мовою буде записано так «2 + 1 = 3».
Грали в гру «На моєму острові три ноги». Скільки «ніг» в умові, стільки точок опори має бути. Наприклад «чотири ноги» - руки й ноги, або нога, дві руки і голова – хто як викрутиться.
Познайомились з кутами. Пошукали кути в приміщенні, кути аркушів та інших предметів. Потім малювали на дошці різні фігури і рахували у них кути – і опуклі, і вгнуті. Кути – це ті місця, де крейда або олівчик під час малювання змінює напрям руху. Дізнались як називати багатокутники по кількості кутів: три-кутник, п’яти-кутник, восьми-кутник. Малювали зірочки, наприклад, з 4 промінчиками, вони мають 8 кутів, а 5-промінчикова зірка – це десятикутник.
Погрались з сірничками, повикладали різні багатокутники з різної кількості сірничків.
Майстрування
Грали в каштанчикові кеглі.
Мостили стежечку біля додзьо з глиняних плиточок, дерев'яних кругляшків і каштанів.

6 клас

Руханка
Кожний день починається з руханки, всі трохи стогнуть, але згадують як це :) Вправи на координацію, силові, дихальні.
Перед математикою поговорили про новини в БеркоШко – про нові простори, нових людей, нові предмети і нові домовленості. Цього року старші готують обід в БеркоШко, тож обрали трьох чергових на кухню.
Математика 
Спершу обговорювали чергування – скільки днів у навчальному році, скільки разів будемо готувати обід, а тоді – скільки неповторних трійочок чергових можна обрати з 9 учнів. Лишили це бажаючим на домашку.
Потім розважились задачкою про верблюдів і Веніаміна. Домовились про «обов’язкову» і «вільну» програму на цей рік. Почали займатись подільністю за листочками, згадувати табличку множення і взагалі, як це – писати.
Географія
Олена: «Познайомилися із географією: у процесі дискусії розвідали, що вона вивчає, якими методами досліджує, і чим може бути корисною :)
Попрацювали у групах: дослідили скам'яніле дерево, рештки вимерлих молюсків, проговорили про їх від відношення до географії.
Подивилися презентацію і домовилися тренувати спостережливість, як якість справжнього географа.»
English
Вивчали застосування однини-множини. Почали вивчати пісню Try Everything.

Русский язык и мировая литература
На початку заняття отримали від Марії втик за непрочитану літературу, задану на літо :) (цікаво, а є хоч одна дитина, яка справді прочитувала ті книжки за списком? Не кілька книжок, а всі? ;) )
Тоді перейшли до розбору басень: Езопа, Крилова, Глібова.
Малювання
Кольорознавство в середній школі – розмішували фарби, підготувати палітру з понад 20 складних кльорів для подальшої роботи.
На великій перерві усі разом: старші, менші й дорослі носили дрова в дровітню. Найкращий team-building :)


Вівторок

1 клас

Кожний ранок у першачків починається з чергування – всі нарізають фрукти для перекусу, на всю школу. А шестикласники на чергуванні готують обід на всю школу.
Теревені
Основна задача теревенів – розвиток мовлення й мислення, здатності подивитись на ситуацію з різних сторін. Починаємо з простого. Сіли в коло і розказую казочку про Колобка.
На мій погляд саме розказування історій, на відміну від читання, має свої переваги: 
- візуальний контакт дозволяє щільніше утримувати увагу, 
- можна супроводжувати оповідку рухами, жестами – майже пантомімою, а до того ж
- варіювати історію, включати коментарі слухачів, жарти, відсилки до реальних подій тощо.
А по тому, пробуємо розказувати цю ж казочку, але від імені інших персонажів: Зайчика, Вовчика, Ведмедика, Лисички, бабусі, діда, власне, Колобка та навіть – хатки і лісу. Частину уваги необхідно приділяти тому, яку частину історії знає кожний персонаж. Наприклад, бабуся знає, як Колобок з’явився, але не знає куди подівся. А Колобок знає які в нього були пригоди, але не знає, що про нього думали всі інші. Водночас, Ведмідь, наприклад, може розказати, як їв малину і тут саме думав закусити чимось несподіваним, але запашним, що котилось по стежечці, але не склалося.
Були несподівані й смішні варіанти. Наприклад, казочка від імені діда виглядала приблизно так: «Попросив бабу поїсти, але так і лишився голодним». А від Колобка гарно розказував Макс: «…потім Лисичка підкинула мене високо вгору, і я побачив Ведмедя, Вовка, Зайця, хатинку діда з бабою… А потім нічого не пам’ятаю».
Частина дітей говорить російською мовою, але ми вчимось українською. Спершу після кожної російськомовної фрази я намагаюсь повторити її ж українською, щоб діти звикали до звучання і набирались слів.  Трохи згодом проситиму пробувати самим говорити українською, підказуючи слова, яких бракує. (Водночас на інших предметах, де діти можуть знати якийсь спеціальний термін, проговорюю його обома мовами, щоб зв’язати реальний об’єкт з його назвами).
Розказували свої версії казочки по колу, передаючи м’ячика-Колобка (тоді право голосу має лише той, в кого м’ячик і всі не кричать одночасно). 
Читання
Оскільки у всіх різний рівень підготовки – хтось вміє читати і потрібна практика, хтось знає літери, але не вміє складати їх у слова, а є й такі, що ще й літер не впізнають, то практикуємось в читанні на картках.
Діти розшукують по школі картки зі словами або половинками слів, які необхідно з’єднати. Читають, з’єднують, перевіряють. 
Природа
Вивчення природи впродовж року буде розділено на три блоки: восени - людина, взимку - нежива природа і навесні - жива природа). Таким чином не виникає відокремлення людини від природи, бо зазвичай курс «Природознавства» людину не розглядає. Окрім того, дозволяє спрямувати увагу людини на пізнання себе. Малята насправді так і роблять – досліджують на смак свої пальці, тоді перевіряють власні можливості переміщення, і лише потім увага переходить на ті об’єкти, до яких зміг дотягнутись :) Спершу досліджуємо як побудоване наше тіло і спробуємо дізнатись як воно працює.
З минулого досвіду першого класу пам’ятаю, що маленьким дітям краще починати вивчати людину «цілою», без розтинів. Не показувати внутрішню будову на плакатах, а спершу дослідити те, що можна безпосередньо побачити, чи відчути. Зрештою, ніхто не скасовує історичний принцип пізнання – пробувати відкривати явища таким само шляхом, яким їх відкривало людство. Необхідно ставити перед дітьми такі задачі, щоб вони самі виводили закономірності чи винаходили пристрої.
Тож, перші розтини тіл почали робити ледве в XVII столітті, а до того лише мацали пальцями і прислухались де бурчить чи пульсує, тож і ми підемо цим шляхом. 
Сьогодні розбирали частини тіла і скелет, намацували кісточки, суглоби, трохи замальовували. Досліджували, що в яких напрямках рухається, а в яких ні.
Спілкуємось двома мовами:
- А як називається оця частина?
- Челюсть!
- Правильно, російською мовою «челюсть», українською буде «щелепа».
Так у дитини зв’яжеться те, що міг знати раніше з новим знанням, по суті. Все решта – лише домовленість яким словом це називати. Так само можна додавати, наприклад, англійські назви, але на мою думку, не перевантажувати з першого класу. Необхідно дати час на адаптацію.
Театр
Пантоміма для першачків

6 клас

Після руханки
Інформатика
Цього року дітям пропонується створити свою гейм-студію, розподілити ролі за вподобаннями і здібностями: хтось може бути художником, хтость програмістом, хтось наратівщиком - писати сценарій, а хтось - маркетологом.
Дізнались які є етапи в розробці і видавництві ігор. Отримали завдання заповнити анкети-резюме на бажані посади і придумати назву студії :)
Математика
Продовжили досліджувати подільність чисел, сьогодні пішло жвавіше, розкочегарились. Тема дуже сприяє напрацюванню охайності і послідовності. Чим більш впорядковано шукати дільники, тим менша ймовірність якийсь пропустити. Саме те, що нам зараз потрібно :)
English
Продовжили вивчення пісні та мовну практику.
Міфологія
Цього року знайомимось з грецькою міфологією. Спершу поговорили про те, який вплив здійснила давньогрецька спадщина на європейську культуру. Як один маленький, але дуже талановитий народ надихнув прийдешні покоління.
Знову збираємось малювати скетчі. Для оздоблення гарно використати орнамент – меандр, назва якого походить від річки Меандр (зараз - Великий Мендерес) з ламаним руслом, яка в'ється частими закрутами, близько підступає до власного руслу і знову повертає, ледве не вливаючись в себе саму.
Почали читати грецьку міфологію, від стоворення світу з хаосу, про появу Геї, Урана - зіркового неба. Згадали чому люди раніше вклонялись зірковому небу, а тоді - блакитному з хмарками. Про появу Еросу, народження титанів. Дійшли до народження Зевса.
Граматика
На занятті з граматики рідної мови познайомились з новою вчителькою Марією – спершу вона про себе розповіла, а потім діти. Кожен отримав карту з якимсь персонажем з настільної гри, і представляючи себе, повинен був розповісти, що в нього є схожого з цим персонажем. Виявилось, Юля, займається малюванням, Андрій мріє стати кухарем, Маша читала Біблію, а Іванці подобається жити в готелях :) Поговорили про книжки, які читали влітку. Найпопулярніша книга – «Гаррі Поттер» - хтось її читав вперше, а дехто навіть перечитував.
Потім кожен назвав частину мови, яку пам’ятає, згадали разом, що вони означають. Наступним завданням було написати кілька речень про свого сусіда і в них різними кольорами розфарбувати різні частини мови. Найважче виявилось написати про сусіда, але впорались усі :)
І наостанок дітей розділили на 3 групки, кожна з яких шукала неправильно написані слова у картинках зі слів.
Додому отримали завдання – принести виправлений текст із уривка невідомого твору, назву якого - «Мандрівний замок Хаула» - одразу ж вгадали майже всі.
Медіапроект
Дізнались історію youtube, які є подкасти, їхнє призначення, як нового виду творчості.
Знімали невеличкі відео як режисери і оператори.

Середа

1 клас

Подорож
Вирушили в першу мандрівку Берківцями.
Відвідали хатинки тих першачків, що мешкають поруч з БеркоШко.

Відвідали курничок, погладили песика, принесли від курочки яєчко.
БаБетка
Пробували писати маленьку прописну літеру о", на аркушиках в справжню косу лінію, як дорослі.
Літера "о", до речі, схожа на яєчко, яке принесли з курничка і поклали до холодильника.
Українська мова
Малювали хмарку і дріюний-дрібний дощик з неї.

Писали прості слова "ДОЩ" і "СОНЦЕ". Вчились писати власні імена прописними літерами. Читали вірш про дощ, повторювали рядки з-під парт.
Малювання форм
Водили хороводики, малювали крейдочками, вчилися орієнтуватись в межах аркуша.


6 клас

Руханка
Руханку почали з масажу. Далі комплекс вправ з неодмінною планочкою.
Українська мова
Писали диктант, працювали з віршем про паротяг - обирали кращий переклад.
Фізика
Наш перший урок почався з початку. Так, саме з початків фізичної науки.

Ми згадали про вчених античності - атомістів, поговорити про те з чого все складається, пофілософствували про будову речей і згадали деякі їх властивості.

Побачили атоми в електронний мікроскоп, який працює в Каліфорнії та відчули себе атомами під час гри "Атоми складаються...."
Історія
На заняття з історії познайомились з вчителем, а тоді - з загальними принципами історичного пізнання. Що вивчають історія, археологія? Як пишеться історія? Ці та багато інших питань було озвучено та обговорено на занятті.
Мали можливість побачити та доторкнутись своїми руками до археологічних матеріалів різних часів: кам’яних знарядь праці зроблених неандертальцями, фрагментів горщиків бронзової доби, а також середньовічних металевих речей (фрагменти рибальського гачку та наконечник спису).
Живий світ
Говорили про кремінь, описували, замальовували. Трохи повертаємось до мінералогії.

Математика (факультатив)
Розбирали питання з домашки. На різних прикладах розбирались в поняттях дільника і кратного.

Кілотонни фоток першого тижня - дивитись тут - завдяки Ользі Кокошко :)

Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар