21.05.16

Тиждень 31. Fin

Понеділок
Цього тижня в школі з'явився баланс-борд, тому руханка складалась з розминки, розтяжки, вправ на рівновагу, а потім - балансування.
На занятті з української мови взяли текст з підручника про сумне й невеселе життя бідної сільської дівчини і завдання було переписати історію в умовах сучасного міста. В Юлі це вийшла історія про вантажівку з полущеною фарбою, в Іванки дещо саркастична історія про те, як бідній дівчині бракувало грошей на смартфон, а в Маші історія вдалася настільки сумною, що вона розплакалась і навіть не змогла її дочитати. 
Відтак познайомились з творчістю Тичини: розпізнавали правдиві й неправдиві факти біографії (наприклад, про те, що збереглась старовинна флешка з улюбленими мультиками Тичини - якось всі здогадались, що то фейк), складали пазл з його віршів, дописували пропущені у вірші слова, добираючи їх за ритмом, римою, змістом. На завершення складали історії по реченню.
На вулиці діти вигадують все нові й нові ігри - сьогодні була якась хороводна карусель.
Теревені були присячені безпеці в інтернеті:
1. Непоширення приватної інформації: номерів телефонів, адрес, паролів тощо.
2. Недовіра до виграшів, лотерей, платних послуг, монетизованих ігор та інших розводів на гроші.
3. Безпека комп'ютера - антивірусні програми, уникання відкривання файлів чи посилань з невідомих джерел.
4. Уникання  контактів з незнайомцями, особливо розвіртуалення. Зафрендження лише тих людей, кого знаєш особисто.
5. Неможливість "розвидіти" те, що побачиш - сцени насильства чи порноконтент. Додатки до браузерів, які дозволяють прибрати спливаючі вікна, рекламу, картинки. Обговорити з батьками сайти, які варто відвідувати, а які ні.
6. Невідкладне обговорення з батьками питань, які збентежили чи схвилювали - від попереджень про кінець світу до повідомлень про  те, що вас внесли в якусь базу даних чи якихось дивних пропозицій.
7. Розпізнавання фейків, дезінформації, пропаганди, підбурення до небезпечних чи протиправних дій.
8. Віртуальний етикет: спам, офтопи, троллінг, смайлики, використання ВЕЛИКИХ ЛІТЕР, обсяги вкладень у повідомленнях.
На завершення дня згадували з Полінкою все те, з чим познайомились на заняттях з живого світу: про дерева, кущі, траву, про будову і функції листя, пагонів, коренів, про розмноження рослин тощо.

У малючків була математика з розмальовками і вільна гра.

Вівторок
Силова статична руханка, без балачок. Відтак завершальне заняття з історії. Сніжана: "Закінчили роботу з археологічними джерелами. Потім говорили про ХІХ ст.: культуру, побут, ментальність тогочасних людей. Також про відкриття у технічній сфері, про появу нових видів спорту, історію кулінарії тощо. Закінчили невеликим підсумком за рік, взаємними подяками та побажаннями на рік наступний".
На математиці розбирали задачу про концентрацію кислоти в оцті, перераховували відсотки.
На дослідах з Ірою Осіповою: "Намагалися маленькою силою (за допомогою магніта, не торкаючись руками) розгойдати важкий маятник.
Довелося прикладати силу з періодом, що дорівнює періоду власних коливань маятника. Таким чином спостерігали явище резонансу.

Далі говорили про землетрус і створили модель вулиці - паперові кільця-будинки на картонній основі. Далі бачили, що на певний період вібрацій "землі" реагує певний будинок. Він якраз і має більше шансів бути зруйнованим.
І на завершення кожен зробив іграшку - пару маятників, підвішених на спільній нитці. Якщо штовхнути один маятник, через деякий час розгойдується другий, а перший зупиняється, далі навпаки. Такі коливання по черзі продовжуються довго. Цікаво спостерігати :) "
Завершальне заняття з малювання було "першим" - все ж бо тільки починається :) Діти отримали нові блокнІти, і відзнаку за те, що в малюванні йому вдається найкраще: від "реалістичного малюнку" до "героїчних спроб" :) І малювали на вільну тему.
Після занять діти із захопленням грали в настільну гру "Еволюцію". І якось дуже приємно, як домовляються грати усі бажаючі, хоча гра розрахована на 4 учасників. 

Середа
На рятуванні згадали все, що вивчали впродовж року: алгоритм надання домедичної допомоги, як підходити до непритомної людини, вкладати у відновлювальне бокове положення, як надавати допомогу при носовій кровотечі, сонячному ударі, блювоті, нападі епілепсії.
Потім була зустріч з Юлією Шулімовою - спеціалістом з якості харчових продуктів та генетиком.
Вона розповіла про свою професію, чим займається, чому це прикольно і що там цікавого.
Дізнались чимало цікавого про продукти харчування і міфи навколо них, про те навіщо роблять сухе молоко і як встромляють паличку в морозиво, про те як спеціаліст з якості продуктів може визначити, що на заводі хтось тирить сировину, про дегустацію і багато іншого.
До обіду доздавали математику, пекли печивко, ходили по слек-лайну, фотографували.
На російські мові перечитали усі тексти, написані за цей рік, обговорили, згадали, зшили.
Зробили аркуші подяки вчителям і своїм однокласникам за все те хороше, що прожили за цей навчальний рік.
Завершальним заняттям була фізика з Оленою. Про електрику, магнетизм, батарейки.
 Робили батарейки. Пробували електрику не смак :)
Олена: "Мені випала честь провести в БеркоШко ОСТАННІЙ УРОК НАВЧАЛЬНОГО РОКУ!!!! Це дуже велика честь. Дякую учням за довіру! А тепер про урок: електрична енергія, джерела струму, батарейка, Алессандро Вольта, вольтів стовп - такі слова були ключовими на занятті. Подивилися фільм про винахідника батарейки та, звичайно,спільними зусиллями створили свою.

Спочатку з картоплі, цвяха та мідної дротини, зрозуміли принцип роботи такого джерела і почали створювати свій вольтів-БеркоШко стовп - батарейку з мідних монет. Все вдалося, наша батарейка з 9 монет дала 4 В (неонова лампочка горіла). Полуничка та яблуко, яким теж загрожувала перспектива стати батарейками були врятовані учнями за святковим поїданням на честь початку КАНІКУЛ!"
Це був хороший навчальний рік :) Непростий, цікавий, захопливий, наскрізь форс-мажорний, натхнений і цінний. Дякую усім причетним!
Валентина Мержиєвська

Фото: Ольга Кокошко і Олександр Хоменко

Немає коментарів:

Дописати коментар