27.03.16

Теревені. Ревнощі

Валя: У нас сьогодні серйозна тема для обговорення. Коли Іванка її запропонувала, я  спершу дуже здивувалась, але спробуємо поговорити про ревнощі. 

Федько: Я навіть не знаю що це.. (сміється)

Валя: Насправді, це слово використовують у різних ситуаціях. Іванка, поправиш мене, якщо я щось скажу не так?

Наприклад, у вас є людина, яка вам подобається. Друг, подруга, брат, сестра – не важливо. Людина, з якою вам хочеться спілкуватися. З якою дуже хочеться проводити час, гратися, розмовляти тощо. І от ця людина, замість того, щоб спілкуватися з вами, йде і спілкується з якимось своїм іншим другом. Теж хорошою, прикольною, цікавою людиною, але не з вами. Оце відчуття, що виникає в подібній ситуації - він не зі мною спілкується, а з кимось іншим! - якщо це переживається неприємно, називають ревнощами.
Іноді бувають ревнощі батьків до інших братиків-сестричок. Так часто буває, коли різниця у віці невеличка, дитинка ще сама маленька, а тут народжується братик чи сестричка, і вся увага мами перемикається туди, адже це дитятко таке маленьке. Але ж я і сам маленький! Хочу, щоб мама і зі мною гралася, а вона грається з тим маленьким братиком, і мені образливо. 

Федько: В мене такого ніколи не було, але я знаю, що це. Здається.

Валя: Потім, таке ж саме почуття може бути, коли людина закохується.  Хлопець у дівчину чи дівчина в хлопця. Дівчина у хлопця закохується, наприклад, а йому подобається інша дівчина. І вона починає ревнувати. Чи навпаки. 

Так от, хотіла у вас запитати, чи було у вас коли-небуть таке відчуття. Чи хтось із вас відчував ревнощі?

Клим: У мене було, коли в мами Ксюша народилася…

Валя: У тебе до мами було. А у когось було таке до друзів?

Хором: Так…

Валя: Як видаєте раду цьому відчуттю?

Федько: Я чекаю. 

Валя: Чекаєш, доки людина зацікавиться тобою…?

Федько: Ні, просто поки вона звільниться. 

Маша: А мені подобається просто робити вигляд, що я дуже бідна дівчинка…

Валя: А як ти думаєш, тій людині, увагу якої ти хочеш привернути, їй цікаво буде спілкуватися з веселою і прикольною дівчинкою чи з бідною-нещасною? Мені здається, що це трошки різне спілкування: коли тобі прикольно з кимось чи коли тобі його шкода і ти сидиш з ним, бо жалієш. Це інакше. Чи ти справді хочеш, щоб до тебе ставилися, що ти така нещасна, бідосечка? 

Маша: Але воно само так виходить, що я така нещасна…

Федько: Можна ж зацікавити ту людину!

Клим: Я спочатку хотів взагалі Ксюшу викинути у вікно…

Валя: Буває так, що оця злість спрямовується на ту, іншу людину, бо з ним дружить, а зі мною ні. А буває, що зляться на ту людину, яку люблять. Чого ти не зі мною? Я хочу, щоб ти зі мною дружила? Ти погана. Ти мене не вибираєш. От Клим злився на Ксюшу, бо вона маму “забрала” у нього.

Федько: А я на маму, бо мама на мене не звертала уваги…

Клим: Я вже тоді почав робити шкоду. І мама почала на мене звертати увагу. Більше, ніж на Ксюшу, бо Ксюша лежала собі там десь тихенько, а я робив шкоду. 

Валя: Як ви думаєте, це дієвий спосіб?

Клим: Для маленьких - так…

Валя: Коли діти маленькі - у них одна поведінка, але зараз ви вже значно доросліші і можете вигадати більш вдалі варіанти. Бо у вас такі ситуації в житті ще можуть виникати. З різними людьми. І добре вигадати таку поведінку, яка буде прийнятною для всіх. Робити шкоду або робити із себе нещасний вигляд - так, звісно, можна, але це не завжди сприяє спілкуванню. 

Клим: Є ще один варіант. Можна бути одразу втрьох. 

Валя: Так, можна розширитися на більшу кількість людей. Тепер Іванка, яка давно вже хотіла сказати…

Іванка: Я коли ревную якусь людину, то намагаюся показати їй щось цікаве і привабливе. 

Валя: Але ще треба розуміти, що тій людині може бути цікаве. Треба бути спостережливим. І дізнаватись, чим цікавиться ця людина. 

Юля: Іншою людиною…

Валя: Гаразд, тоді що в тій, іншій людині, їй цікаво? От наприклад, твоя подруга дружить з іншою дівчинкою. І ти думаєш, а що їй з нею цікаво робити, що вони таке роблять, чого я не можу, чому вона грається з нею? Що у ній таке є? 

Федько: А якщо ти не знаєш?

Валя: Так ніколи не знаєш. Бо якби знав, ти б так одразу сам робив.

Клим: Якщо ти не можеш зробити те, що та людина робить, то можна зробити щось ще краще…

Валя: Або інше! Може бути щось інше. Але можна зрозуміти, якщо вона ходить до дівчинки, наприклад, малювати, а ти, наприклад, можеш платтячка шити для лялечок, або щось інше робиш таке, що у тебе гарно виходить. Те, що вам буде цікаво робити разом. Треба шукати. Буває таке, що людина дійсно не хоче спілкуватися стільки, скільки хочеш ти. Ти не можеш іншу людину змусити спілкуватися з собою. Ніхто не може. Інша людина - це не річ. Її не можна змусити. Кожна людина все рівно буде робити лише те, що хоче вона сама. Але у такому випадку, коли ти дійсно спробував і так, і так - але не виходить, то треба подумати - а чого я так сильно чіпляюся за цю людину. Чому вона така потрібна мені? Що, у мене інших людей навколо немає? Ну якщо їй зі мною не хочеться. А може я не помічаю когось, кому зі мною хочеться спілкуватись? А я навіть не бачу.  Бо я дивлюся тільки на цю людину. Може ж таке бути?

Федько: Це було б цікаво…

Валя: Наприклад, у випадку, коли це мама - вона незамінна, а якщо це друзі?
Гаразд, давайте згадаємо реальну ситуацію. Наприклад, ситуація з Надічкою. Дівчата побігли до Надічки, хотіли в  неї потусити, а Надічка в цей час пішла до Олічки пити каву. Дівчата ж не можуть з Надічкою пити каву, правда? Ви не можете замінити когось у тій діяльності, яку робити не можете. Але ви можете згодом запропонувати їй щось інше. Те, що можете ви, і те, що буде цікаво Надічці. Те, що можна буде робити спільно, разом. А для цього потрібно зрозуміти, що ще Надічці цікаво. 

Тома: Рятування?

Валя: Можна розпитувати. Коли людині подобається якась тема, вона про це буде залюбки говорити. Але не лише це. Якщо вам подобається людина, ви починаєте знати про неї доволі багато: які книжки вона читає, і які фільми їй подобаються, яку їжу вона любить їсти і чим вона займається у вільний час, і куди вона полюбляє їздити в  місто. Тобто, якщо вам здається, що вам подобається людина, а ви про неї нічого не знаєте, то, швидше за все, вам лише здається. 

Федько: Вона любить їздити в Центр Рятування!

Іванка: А звідки ти це знаєш?

Валя: Що?

Іванка: Про цю ситуацію. 

Валя: Так я за вами спостерігаю. Ви ж мені цікаві. 

Ви просто уважно починаєте прислухатися до того, що цікава вам людина робить, наприклад комусь розповідає про цікаву книжку. Ага, запам’ятовуєте, така книжка.. Візьму і собі прочитаю.

Клим: А потім поговориш з нею про це!

Валя: А потім так, між іншим, кажеш, я таку книжку прочитала, а та людина: «Ввааау! Я теж! Цікавезна книжка!» І у вас уже є про що поговорити. Але це не напряму питаєш. Зазвичай це робиться якось непомітно, впотай. Це як детектив. Адже зібрати інформацію про ту людину, яка тобі подобається - це ціла пригода, справжній квест. Ти постійно прислухаєшся. Людина скаже, що не любить яблука і ти думаєш: «Ага, яблука можна викреслити». Якщо буде вечірка, то потрібно, щоб були не лише яблука, щоб і тій людині було приємно. Ти це робиш тихцем і не швидко. Цю інформацію збираєш потрошку, потрошку, потрошку. Але це дуже цікаво! Більше того, доки ти збираєш цю інформацію, у тебе є таке відчуття, що ти спілкуєшся з цією людиною. І ти не почуваєшся самотньо. 

Клим: А якщо друг поїде в іншу країну через п’ять місяців?

Валя: І ви ніколи не побачитеся?

Клим: Побачимося, але…

Валя: Тоді можна гарно попрощатися, або налагодити зв’язок електронною поштою. 

Клим: Можна спробувати…

Юля: ...теж поїхати в іншу країну.

Валя: Це навряд чи. Але можна сказати: «Мені тебе бракуватиме, коли ти поїдеш через півроку. Давай ми ці півроку якось гарно проживемо, щоб було що згадати». 

Клим: А можна дуже швидко і сильно якось його зацікавити і тоді може він нікуди не поїде. 

Валя: Це залежить від багатьох обставин. А якщо він їде туди на цікаву роботу? Ти готовий зіпсувати його цікаву роботу, щоб тільки він з тобою спілкувався?

Юля, Тома, у вас були такі ситуації? Можна саму ситуацію не розповідати, цікаво лише те, як ви з неї виходите. 

Юля: Поки що ніяк…

Валя: Отже згадуємо, що ми вигадали: зацікавити людину, почати за нею спостерігати, шукати, що їй цікаво і прикольно, звернути увагу на інших людей, бо, швидше за все, є люди, котрі до вас ставляться так само і їм хочеться вашої уваги,

Клим: А можна так - вийти на середину площі: хто хоче зі мною поспілкуватися?! Підходимо туди о такій-то годині.  Давайте, 5 гривень з людини.. Підходимо!

Валя: Скоріш за все, якщо захочещш на цьому заробити, це вже не буде дружнє спілкування. З близькими друзями навіть не завжди виходить вести спільний бізнес. Дуже часто дружба через це страждає. Бізнес буде, а дружби не буде. 

Хлопці, а у вас такого відчутя, ревнощів, не буває?

Клим: Буває, тільки не зараз. 

Федько: Саме зараз - ні, але от декілька днів тому…

Валя: Я ж не кажу про прям зараз. Маю на увазі - в цей період життя, у ці півроку. 

Давайте подумаємо про таке. З якими людьми вам хочеться дружити? Що з ними має бути таке, щоб вам хотілося з ними спілкуватися?

Федько: Щоб було цікаво.

Машка: Щоб я могла йому довіряти.

Андрій: Щоб були веселі..

Валя: Цікаво, весело. А що значить “довіряти”?

Маша: Наприклад, коли я кажу “Слухай, я там у тебе телефон забула, можеш мені принести його завтра?”, а він (або вона) не приносить. 

Валя: А якщо людина забуває? Тоді їй вже не можна довіряти?

Маша: Або ж, коли я їй розповіла величезний секрет, а вона комусь переповіла.

Валя: А навіщо ти розказуєш секрет?

Маша: Тому що він мій найкращий друг…

Валя: Друзі, я вам так, по секрету, скажу, що якщо ви хочете, щоб хтось нічого не знав, то нікому цього не треба розказувати. А перевіряти дружбу, розказуючи секрети, не варто. Річ у тім, що іноді людина розказує не тому, що думає «О, це секрет, піду його вибовтаю», вона просто може не надавати цьому такого великого значення. Для тебе це важливо і секрет, а для нього ні. Просто він інакше сприймає світ. 
Я трохи інакше вважаю, для мене довіра - це коли ти можеш покластися на людину. Якщо ви потрапляєте в якусь скрутну ситуацію, то ця людина тебе не залишить із тим наодинці. Коли сталася якась халепа, ти можеш звернутися і людина підтримає тебе. А секрети… У вас такого буде ще багато, коли ви будете ділитися секретами. Але якщо ви розказуєте хоча б одній людині - вважайте, що про це можуть дізнатися й інші. Бувають різні обставини. У тебе цей друг найкращий - ти розповідаєш йому, а у нього теж є найкращий друг - він йому розказав. 
З іншого боку, якщо вам розказали якийсь секрет, то краще його не передавати далі - раптом це може людину образити. Чий секрет, той нехай і вирішує – кому його розповідати

Маша: Іноді мені хочеться, щоб найкращий друг був такий, щоб у нього більше не було, крім мене, найкращих друзів…

Валя: Ууу… А кому ще так хочеться?

Федько: У мене буває. Не весь час, але іноді..

Юля: У мене теж. Іноді. 

Валя: Коли ти хочеш, щоб у нього був тільки один найкращий друг - ти, ти хочеш, щоб ніхто інший з твоїм другом не дружив…

Маша: Дружив, але не так сильно, як зі мною…

Валя: Мені здається, що всі люди дружать по-різному. З одним другом ти можеш робити щось одне (наприклад - грати в приставку), а з іншим, наприклад, їздити на веліках. Той, хто їздить на веліках, може не любити грати в приставку. А ще з іншим другом прикольно обмінюватися книжками. Бо ви обоє читаєте цікаві книги. Кожна людина робить щось особливе. Дуже рідко буває, коли ти в  одній людині можеш знайти все, що тобі подобається. 

Клим: От ти назвала таких трьох найкращих друзів. Тоді він поєднує в собі одразу всіх цих трьох. Бо він і читає книжки, і їздить на велику, і грає в приставку…

Валя: Іноді так буває. Але так не буває впродовж всього життя. Інтереси в людей часто змінюються. Наприклад, тобі ще цікаво грати в приставку, а твій друг раптом розлюбив. Йому набридло. 

Клим: Як Макс. Він раніше дуже любив Майнкрафт, а тепер ні. 

Валя: Захоплення у людини можуть змінюватися. Та й взагалі, виходить, що ти хочеш свого друга позбавити інших друзів, це якось не дуже прикольно. Наприклад уяви, що ти поїхала до бабусі, а у твого друга - лише ти одна у друзях. І він сидить, бідолашка, три дні і не знає чим зайнятися. Не може навіть ні до кого іншого в гості піти чи погуляти.

Клим: Тоді треба мати комп’ютер і мати в ньому фейсбук. Там друзів - скільки хочеш.

Валя: Насправді, це дуже серйозне питання, коли ти хочеш бути єдиним. Тоді треба розділяти всі його інтереси, добре розбиратися у всьому, що його цікавить. Бо якщо знайдеться хтось інший, хто вміє це саме, то твій друг може задружити з тим іншим. Всі-всі інтереси, які є в твого друга, повинні зацікавити і тебе. Але тоді тобі не залишиться часу на твої власні інтереси. 

Клим: А якщо інтереси повністю співпадають?

Валя: У якийсь період життя - так. Можуть повністю співпадати. Ви навіть вже можете пригадати, що у вас в різні періоди були різні друзі. 

Федько: У мене так!

Валя: Справді, на початку БеркоШко учнів було всього троє. У вас друзі могли бути хіба отак: Машка-Федько, Іванка-Машка, Федько-Іванка. Так само у Томи була історія з Юлею. Але коли прийшли в БеркоШко, ви тут перезнайомилися і змогли дружити ще якось, в інших варіантах. А потім до нас приєдналися Клим, Варя. І от уявіть, вони приходять, а ви кажете - ні, я з тобою дружити не буду, у мене вже є кращий друг, я буду лише з ним дружити. А раптом інша людина теж буде прикольна?

Клим: Так раніше і було. Я частину перерви спочатку на стільчику сидів, а потім з усіма подружився. 

Федько: Я пам’ятаю, як я дописую тут якусь домашку, а Клим тут гасає, здається, з Юлею. 

Валя: Та, це так лише здається, що ти хочеш, щоб у тебе був єдиний друг. Тобто, ти у нього - єдиний друг. А виходить, що це ти хочеш, щоб у нього не було інших друзів. Уяви, наскільки маленьким стає світ. Лише світ цих двох людей. А більше ні з ким дружити не можна. Можете здоровкатися, але дружити - нє-нє-нє, тільки зі мною. А потім уявити, що хтось захотів подружитися ще з кимось і каже: я твій друг, я тебе люблю, ти класний чувак, але я хочу поїхати з кимось на великах… Нє-нє-нє, ти мій друг. Сиди і дружи тільки зі мною. Виходить якось не дуже прикольно.

Іванка: А якщо, наприклад, ми і старша людина. 

Валя: А старшій з вами завжди цікаво? Як ви думаєте?

Хором: Нєєєєєє…

Валя: Отак, як вам не завжди цікаво з малятами, так само старшим людям не завжди цікаво з вами. 

Клим: Але іноді нам не цікаво з старшими…

Валя: буває і так. Хоча іноді з вами - цікаво. Питання лише в тому, що робити разом. Якщо ви знайдете таку діяльність, яка буде цікава і вам, і дорослим, то цікаво буде усім. У вас же є справи, які вам прикольно робити з малючками. На веліку на перегони не поганяєш - вони повільно їздять. А що прикольно робити вам з малючками?

Клим: Мені з Кузею гратися…

Іванка: Мені подобається з Варусею готувати. 

Валя: З ними можна влаштувати якусь прикольну гру, в якій вони будуть гарно задіяні. 

Клим: Кузя робить гарні поради для Майнкрафту…

Валя: Коли ми робили боротьбу, то Вася і Кузя брали участь. Це було дуже весело і смішно. Є деякі справи, які можуть бути прикольні. Нам разом із вами іноді цікаво. Але не завжди. 

Андрій(?): Одного разу ми почали катати малючків на гамаку, робити їм мостик з рук…

Валя: Так. Або печивко ви всі разом могли робити. Є заняття, які можна робити спільно. Різниця у віці не дуже важлива. Скажу вам по секрету, забігаючи трохи наперед, що після закінчення школи це взагалі перестає грати роль. Наприклад, у нас з Олічкою різниці - більше семи років. Ми з нею ніколи б не вчилися у школі, ні в одному класі. Я на сім років за неї старша. Це більша різниця, ніж у вас з малючками. Але ми з нею спілкуємося. А з Мішою у нас навпаки. Він старший від мене на скількись років. І ми нормально спілкуємося. А у Міші з Олею ще більша різниця! Але це має значення тільки в дитинстві. У вас щороку можуть з’являтися нові інтереси, а коли людина виростає, у неї інтереси стають більш-менш постійні. 

Клим: Як зуби, спершу молочні…

Валя: Точно! Молочні зуби швидко міняються. Дуже прикольна асоціація.

Якщо ми домовимося, що ми не будемо обмежувати інших людей щодо дружби з іншими людьми, то тепер питання в тому, як самому через те не сумувати. Якщо ти сидиш один, хочеш дружити з своїм другом, а він пішов кудись дружити з кимось іншим. 

Федько: Можна піти подружитися ще з кимось.

Валя: Почнемо з того, що можна справді зайнятися якимись своїми справами. Наприклад, читання книжки - це справа, яку можна робити самостійно. Без дружби з кимось. 

Тома: Можна читати разом!

Федько: Коли разом - це не так прикольно!

Валя: По-перше, це дуже класний час для того, щоб робити ті справи, які ти дуже гарно робиш на самоті. Це не обов’язково читання книжок. Це може бути якесь вигадування, майстрування, пошиття одежинок. Є ж якісь такі штуки, які ви класно робите самостійно. Ну й Федько слушно сказав: у цей час можна піти і познайомитися ще з кимось. Світ великий і людей в ньому багато. І всі прикольні. Можливо ви навіть не помічаєте якихось кльових людей поруч. 

Машко, ти не журися, але змусити іншу людину з собою дружити - неможливо. Єдиний спосіб - стати для нього цікавим. 

Маша: Я не знаю, як це зробити!

Валя: Зачекай, Машо. А у тебе є така людина, яка тобі не подобається? Чи така, з якою ти.. не дружиш. Є така людина? Уяви, що ця людина тобі каже: « Ну все, Машка, я хочу, щоб ти була моїм найкращим другом. Давай, починай зі мною дружити». А ти не знаєш, як це зробити :)

Ще один є момент, я вам з свого досвіду розкажу. Коли я була така, як ви, ну може в шостому класі, у мене була одна дівчинка в школі, якій я подобалася. І вона хотіла зі мною дружити. І вона наче нормальна дівчинка була, я б могла з нею дружити. Але вона постійно за мною ходила хвостиком, хапала мене за руки, казала “Валічка, Валічка, давай підемо туди, сюди...”. Вона була скрізь і я не могла того витримати. Виходжу з класу - вона йде. Йду зі школи додому - вона йде. Зранку вона мене зустрічала біля дому, щоб йти в школу. Вона може і хороша людина, але через те, що вона була скрізь і я нікуди від неї не могла сховатися, я почала від неї втікати.

Федько: А вдома?

Валя: Так, вдома я сховатись могла, але з прилипучою людиною спілкуватись не хочеться. Я весь час думала: «ну піди ж ти від мене! Я хочу сама побути!»  У неї це було занадто сильно проявлено. Якби вона не опинялась зі мною поруч постійно, можливо ми могли б спілкуватись, а так - не вийшло. Треба трошки вміти не нав’язуватися людині. 

Клим: Як міль на лампочку…

Валя: Буває неприємно, коли на тебе хтось не звертає уваги, але так само неприємно, коли ця увага надмірна. Найкращий спосіб гарно з людиною дружити - це відчувати, що їй зручно, і приємно, і нормально, а що вже трошечки занадто. 
Кожній людині потрібна і увага від інших людей і тиша. Можливість побути на відстані. Не можна прагнути заповнити весь час людини. 

Іванка: Я зрозуміла, що людині може бути неприємно, коли ти часто за нею ходиш. Вирішила попробувати такий метод - типу записничка. Коли ти спостерігаєш за людиною, коли вона з кимось говорить. Каже, я люблю таку книгу…

Валя: Тобто ти вирішила поспостерігати за людиною, щоб дізнатися про її інтереси і самій щось у цьому напрямку зробити. Гаразд. 

Федько: Я зрозумів, що ревнощі - це трохи більше поняття, ніж я думав. Раніше я думав, що це якась агресія на якусь людину, чи якийсь прояв неповаги. 

Валя: А зараз ти як думаєш?

Федько: А зараз я думаю, що ревнощі - це просто стосунки навколо, які пов’язані з тобою. Я також зрозумів, що потрібно час від часу чергувати приділяння уваги і неприділяння уваги…

Валя: Насправді, це краще робити не за графіком, а по відчуттям. Наскільки тобі хочеться. І відчувати, наскільки комфортно іншій людині. 

Федько: Я навіть зараз себе трохи спокійніше почуваю. Коли зрозумів, як це. 

Варя: У мене було таке, що я ревнувала свого друга до якихось інших дівчат. Але я зрозуміла, чому так було. Він мені подобався і я не хотіла, щоб йому хтось інший подобався. А тепер він мені не подобається, просто друг. 

Валя: Оу, коли друг розподобався - це не дуже хороший метод. Звісно, ревнощі зникають, тобі стає байдуже, але потім тобі знову хтось почне подобатися. І там знову буде така ж сама історія. 

Антон: Я зрозумів, що не треба ходити хвостиком за людиною, а то можеш їй набриднути. 

Валя: Так, прилипучим бути не гарно. Але можна якимось способом добиватися уваги людини, яка тобі цікава. Привертати її увагу, шукати спільні інтереси. Ділитися чимось цікавим.

Антон: А якщо людина навпаки ні з ким не хоче дружити? Йому хочеться пограти на комп’ютері або планшеті, наприклад.

Валя: Є люди, які менше потребують спілкування з іншими людьми…

Антон: Я маю на увазі, це як жадібність…

Валя: Це не завжди жадібність. Буває жадібність, але з жадібними людьми ніхто не буде спілкуватися. Але бувають люди, яким просто не дуже цікаво з іншими людьми. Їм прикольно самим з собою. Таке теж буває. Тоді у них немає проблем щодо того, що я хочу щоб цей друг зі мною дружив. Їм байдуже, є люди чи немає. 

Тома: Якщо людина тобі подобається, ти їй не сподобаєшся, якщо будеш ходити за нею, завжди бути з нею, завжди зустрічати її, завжди розмовляти з нею…

Валя: Тільки коли це коли надмірно. Насправді ж увага - дуже приємна. Коли, наприклад, тобі подобається людина, і ця людина починає приходити до тебе в гості, спілкуватися з тобою - тобі це буде приємно. Так само і іншій людині. Головне якось відчувати одне одного. 

Клим: Я, по-перше, взагалі дізнався, що таке ревнощі…

Валя: Я, чесно кажучи, була здивована, що ви цю тему підняли. Не думала, що у вашому віці це актуальне питання і дуже вражена, що ми цю тему розкрутили. 

Клим: Щодо того, щоб тільки зі мною дружили - у мене такого немає. Мені з самого початку здавалося, що дружити - це коли є людина і у неї є коло своїх друзів. А якщо є тільки один друг - це не дружба. 

Валя: Ну чого, так теж може бути. Буває, що долі людей складаються так, що вони дружать лише один з одним. Або у них були друзі, а потім десь переїхали. 

Клим: Мені здається, що це не буде повноцінною дружбою. 

Валя: Цікаво.. А можеш пояснити, чому?

Клим: Якщо у людини є багато інтересів, то кожна людина може відповідати за одну, дві або більше зацікавлень. 

Валя: Так, всі навряд чи будуть співпадати. 

Клим: Якщо людина дружить лише з кимось одним, то за деякий час це буде навіть ненависть або стане нудно.

Антон: Якщо у мене є брат, то він може мати більше значення, ніж друг. Він часом може набридати, але не так, що «я з тобою вже не дружу».

Валя: Так, з братом роздружитися неможливо. Він братом залишиться тобі до кінця життя. Буває і з друзями так. Ти один раз задружуєш і дружиш все життя. 

Часом дружити хочеться з людьми, які приносять тобі якесь таке переживання, якого ти сам для себе влаштувати не можеш. Якусь таку цікавість, чи розвагу, чи приємність. Все рівно не варто цю людину намагатись до себе прив’язати, а спробувати навчитися самій це собі влаштовувати. Дуже хочеться вміти влаштувати так, щоб самому по собі було класно, тоді і іншій людині з тобою буде класно. Головне тільки придумати – як це може бути.

2 коментарі:

  1. дуже цікаво! а вкажіть ще приблизний вік дітей, для повноїї картини)
    я доросла, але тут місцями дійсно мудрі слова, молодці і дітки, і вчителі)

    ВідповістиВидалити