13.04.16

Тиждень 27

Понеділок
Руханка була балакуча, під час розминки і розтяжки трохи поговорили про можливі зміни і вдосконалення в БеркоШко, які попридумували на батьківських зборах.
А тоді почалась українська мова, підсумування літературної премії "Волохатий олівець". 
Іванка: "Ми підраховували бали, тобто послухали результати від Сашка і там було багато книг, в яких не відрізняються бали. То ж ми їх обговорювали і описували для тих, хто не читав. А тоді нас був другий тур!!!! Ми продовжували описувати, а потім  ми по черзі заходили в кабінку, ставили бали книжкам, і вкидали ті бали у скриньку."
 Бюлетень



 Черга в кабінку для голосування 

Обробка результатів (читати детальніше)

Оголошення переможців

Телефонування до номінантів

На математиці Сашко Петров почав тему відсотків, продовжили розкривати дужки, шукати частини від числа і числа за їх частинами в різних типах задач.
Пообіді виготовляли з Олічкою призи для переможців "Волохатого олівця", але фотографій поки що не покажемо, бо вийде спойлер :)
Малючки сьогодні зробили салат олів'є на всю БеркоШко.
 Експлуатація дитячої праці 


А тоді Оля Іоргова влаштовувала з ними інтерактивну виставу. 



Вівторок
Мішина руханка на свіжому повітрі з акцентом на роботу з суглобами і розвиток пластики.
На занатті з історії говорили про епоху Відродження та період Реформації (Мартіна Лютера та ін.) .
Далі - математика в такому форматі: кожний отримав аркушик із завданнями, їх чимало - є простіші, але на уважність, є складніші. Виконувати можна в довільному порядку. Надаю консультації кожному в реал-таймі. Пропоную починати зі складніших, до яких неясно як підступитись, щоб встигнути, а ті, що зрозумілі лишити на домашку. І обіцяю продовжити на наступному занятті розбирати ті, які не піддадуться. Це заспокоює, бо якщо сказати, що все треба зробити тут і зараз або самому без допомоги, частину учнів це деморалізує :) Все заняття атмосфера була робоча і натхненна.
Клим часто знаходить рішення інтуїтивно, але чимало зусиль потребує пояснити хід рішення і записати "все розумію, пояснити не можу" :) Любить метод підбору.
Юлі допомагає почати якраз з чогось простішого, тоді успіх з одним завданням заряджає на інші. Потребує трохи часу на розкачку, зате потім працює наполегливо і результативно.
Тома не боїться братись за складне, не соромиться питати, швидко схоплює логіку. Якщо помиляється, то, зазвичай через неуважність.
Іванка гарно володіє тим, що знає, швидко підбирає потрібний інструмент для вирішення задачі, але коли задача нетипова, потребує трохи часу. Якщо не підказувати, все знайде сама, хоча й злитиметься трохи :)
Федько меткий, але хаотичний. Доволі швидко придумує хід рішення, але в процесі втілення плутається в розрахунках. Запал під кінець заняття згасає.
Андрій ретельно виконує знайомі ходи, але нестандартне завдання на початку вибиває в стан "я не розумію". Пропоную сформулювати запитання, а не констатувати цей факт. Як тільки поставив питання, відповідь знайшов самостійно.
Антон на кожну задачу вигукував "Я знаю як це зробити!", брався за кілька, але за все заняття жодну не довів до завершення. Наступного разу видаватиму по одному завданню, для концентрації зусиль :)
Машка взялась за саму складну задачу. Чесно намалювала схему і самостійно зробила 2/3 роботи. Тоді наштовхнулась на складність (якщо 0,15 шляху - це 30 км, то який весь шлях) і зажурилась. Вийшли через очевидні приклади з малюнками, через аналогію (15 яблук - це 5/6 усіх, що є в кошику). Те, що не встигли, лишилось на самостійну роботу. З чим не впораються - розберемо на наступному занятті.
Пообіді до БеркоШко завітала Олеся Яскевич з фонду "Бачити серцем", розказувала дітям про людей з вадами зору, про правила спілкування і особливості взаємодії, про тифлофільми і ехолокацію, про білу тростину і собак-поводирів. 
Познайомила зі шрифтом Брайля, діти спробували написати своє ім'я. 
Пробували читати руками - відчутно бракує чутливості пальців. Роздивлялись карту України. 
Цікаво, що з незрячими цілком коректно вживати слово "дивитись", одні дивляться очима, інші - руками.
Дуже цікавило питання кольорів. Машка придумала, що можна говорити про "теплий" і "холодний" колір. А Олеся каже, що справді вони колись так малювали. Наприклад, жовту фарбу розводили теплою водою, а в синю - кидали крижинку.
Але апогеєм заняття стало, коли Олеся запропонувала відчути світ інакшим. Всі отримали чорні пов'язки на очі і завдання, спуститись з другого поверху, взутися і вийти на двір.


Кажуть, що коли блокований зір, то підсилюється слух. У наших деяких товаришів підсилився голос :) Можна, звісно, спробувати списати цей гвалт на ехолокацію :) Але мене вразило наскільки меншим видається світ, коли його не видно. Здавалося б, знайомий простір, а все геть інакше. З взуванкою склалось не у всіх :) хтось забув де її лишив, хтось переплутав, хтось просто не знайшов. Але на двір всі вибрались.

Коли зібрались до купи, зняли пов'язки, виявилось, що Юля ще затрималась і тільки виходить зі школи. То почали їй допомагати, плескати в долоні, щоб йшла на звук, пояснювати, де вона знаходиться, попереджати про перешкоди. Одразу виявилось, що частину слів немає сенсу застосовувати. Наприклад, "там" чи "сюди" - це слова для зрячих. І ще одне цінне спостереження: у людей з вадами зору має бути порядок, все на своїх місцях. Для одних це напряг, а для інших - життєва необхідність.
Загалом, зустріч була дуже емоційною, цікавою і натхненною. Побачимось ще, вже скоро, на Книжковому Арсеналі.
На завершення дня - малювання. Діти спершу обурювались, що вийшло без перерви. Але зміна діяльності теж відпочинок.

Середа
Надічка сьогодні проводила руханку, всі показували свої улюблені вправи.
Потім на міфології за мотивами Рамаяни, дізнались про брахмана, який хотів бути кшатрієм, - Парашураму і про кшатрія, який хотів бути брахманом, - Вішвамітру.
Потім Сашко Петров провів додаткову математику.
Пообіді розділилиcь за бажанням. Хтось програмував, хтось домальовував призи до літературної премії, а на завершення дня - російська мова.
Малята сьогодні писали свої імена, імена батьків. А ще грали в берковецьку "Рукавичку".

На картках витягли назви своїх ролей і по черзі стукались "А хто-хто в Рукавичці живе?" "Хамелеон! Русалочка! Сніговик! А ти хто?" "А я Черепаха, пустіть і мене!" :)
 І ще одне заняття - з сортування дріб'язку за різними ознаками.
Окрім занять цього дня в БеркоШко: прогулянки під зливою
 Самовільне програмування
 Перемога над "змієм" - Клим і Антон викорчували хміль.
І іменинний Іванчин тортик
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар