09.04.16

Тиждень 26

Понеділок
Руханка була балакуча і під музику. Відтак спершу звичайне заняття з української мови, з повторенням базових понять, а потім - опрацювання анкет до літературної премії "Волохатий олівець".
Іванка: "Цього тижня ми вчили слова такі як "ремарка", "гіпербола" і багато іншого. Потім хтось відповідав визначення біля дошки і одна людина записувала скільки було задано запитань, а інша рахувала кількість правильних відповідей. Потім дозаповнювали анкети і переносили їх на компи."
Всі одночасно редагували одну таблицю в документах Google і дуже тішились, бачучи, як в тому документі, де пише хтось один, пише водночас і хтось інший.

Після заняття з англійської була зустріч. Стиліст Оля Бера розказала дітям трохи про саму професію, Машу цікавило в чому відмінність від модельєра. Багато хто вважає, що зовнішність не головне, втім хочуть подобатися. Всі мають свій стиль. Виявилось, що у БеркоШко самий поширений - casual. Свідомо чи несвідомо люди приділяють увагу своїй зовнішності. Хтось любить наряджатись, а хтось відрощує волосся, виглядає так, наче просто перестав стригтися, але щось таки змушує терпіти незручності :) Говорили про типи зовнішності "осінь", "зима", "весна", "літо". Про кольори і їхні відтінки. Про підбори, джинси, унісекс і багато іншого. 
На завершення заняття з живого світу. З практичною роботою. Взимку у нас в класі трохи перемерзла ліана, листячко почорніло, але вона бореться за життя і випускає свіжі листочки. Тож, щоб дати їй сили на оновлення, зрізали старі пагони, нехай тепер заплітає все наново.
Малята сьогодні складали логічний конструктор.
Малювали об'ємні долоньки і стопи. Виявилось, що навіть обвести власну долоньку, для багатьох виклик.
 Василько підгледів у старших програмування в scratch, зацікавився сам і приколює друзів.

Вівторок
Сніжана: "Продовжили тему Великих географічних відкриттів. Спочатку визначили, як люди з"явилися в Америці, якщо перші цивілізації були на іншому континенті. Поговорили про десять відомих кораблів, на яких мореплавці відкривали нові землі вперше (від коракла Св. Брендана і до корабля Дж. Кука). Дізналися, звідки пішли назви країн Північної і Центральної Америки, і що вони означають. Також розглянули життя  індіанців, різні племена. Більш детально зупинилися на сучасному житті племені Зуні (штат Нью-Мексико)".
На математиці розбирали суть ділення на дріб. 2 : 1/4 означає скільки в 2 цілих четвертинок. Так поступово підійшли до перевертання дробу і заміну множенням. Від дробів з чисельником 1, розвинули до будь-яких звичайних дробів, а відтак і до десяткових, розглядаючи їх як окремі випадки звичайних 0,6 = 6/10. Зробивши кілька обчислень ділення на десятковий дріб, помітили закономірність, що ділення на десятковий дріб завжди містить множення на десять і дійшли до спрощеного варіанту: домноження і діленого і дільника на число кратне 10. Зрештою - до посування коми на відповідну кількість розрядів так, щоб ділення з десятковими дробами перетворилось на ділення цілих чисел.
Також попрактикували округлення до різних розрядів, розібрали запитання з атестаційної контрольної і почали роботу зі знешкодження боргів.
З англійської пробують грати в гру "пальці" англійсько мовою. Є різні варіанти плавил: у кожного на руці 5 пальців. Хтось каже, "Я ніколи не ламав руку" і ті, хто купався палець загинають, а хто ні - не загинає. Виграє той, в кого залишиться найбільше незагнутих пальців. Або навпаки, перший каже "Я катався верхи на коні", тоді він і всі, хто катались палець загинають і виграє той, хто першим загне всі. Хто робив якомога більше незвичайних дій. Така гра дуже підходить для вивчення минулого часу в англійській.
Вишивання книжечки добігає завершення. Ті, хто встигли звільнитись, використали час для доздачі боргів з математики. На завершення дня - малювання акварельками.

Малята самоплином влаштували театр. Вигадують історії, вирізають персонажів і декорації, і показують одне одному.
Потроху звикають брати участь у заняттях. Навіть ті, хто раніше тільки дивились, тепер долучаються.
Клим знайшов загиблу пташечку. Її урочисто поховали, але хотілось дізнатись що ж це за вид. Словесного опису забракло, довелось провести ексгумацію і зробити фото. А тоді поховати знову.

Середа
Руханки з Мішею навесні часто включають пробіжку до лісу.
На міфілогії познайомились з історію Сідхартхи Гаутами. Дізнались про 4 зустрічі молодого сина правителя: з старим жебраком, калікою, з померлим і з аскетом. Про дерево Бодхі, яке насправді фікус, такий, з великими листочками, який у нас вирощують як кімнатну рослину. Про пробудження Будди і спільнокореневість цих слів. Зрештою про 4 благородні істини: що існують страждання, причиною страждань є бажання, є нірвана - відсутність страждань, і є шлях, яким можна дійти до нірвани. Поговорили про неточність перекладу слова "страждання", яке на санскриті звучить "дукха" - погане небо, а буває ще "сукха" - хороше небо. 
Народилась таке пояснення: якщо на вулиці ллє дощ, можна через це засмучуватись, бо хотілось покататись на веліку. Але можна на це подивитись з іншого погляду, що дощ потрібний рослинам і після того все зазеленіє і буде гарно. Так небо, яке було "поганим" для втілення бажання кататись на веліку, стає "хорошим" для початку весни. При цьому дощ як йшов, так і йде. І бажання кататись на веліку могло нікуди не зникнути. Але якщо ти не можеш вплинути на дощ, то на своє ставлення до нього можеш. А для катання ще будуть сприятливі дні, головне, зберегти хороший настрій :)
На програмування з Сашком якось так непомітно засиділись, що ледь не прогавили обід.

А маляти тим часом святкували день народження Платона.
 Майстрували
 Гралися

 Пригощалися
Після заняття з російської мови, була додаткова математика в підтримку літературної премії. Опрацьовуючи анкети книжок з балами, які всі виставляли під час прочитання, винаходили середнє арифметичне і поправки.

Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар