21.01.16

Тиждень 16

Понеділок
Зимові руханки починаються на вулиці до занять, продовжуються на перервах і по завершенні занять також :)

Після 2 годин рідної мови і 1 години англійської - велика прогулянка.
Пообіді спершу згадували заняття з астрономії, де напередодні нового року у нас виникли запитання: що таке протуберанці, на скільки "вистачить" Сонця, і звідки на Сонці плями.
Відповіді на ці питання ми шукали під час канікул і ось тепер обмінюємось знахідками. Окрім того, ті, хто не встигли підготувати свої презентації про космічні явища, мають можливість зробити це. Іванка і Юля приготували доповіді на однакову тему - загалом про зірки, але кожна розказала трохи по-своєму. Тома розповіла про найбільший астероїд, Андрій - про сонячні затемнення. Коли ж дізнались дати найближчих сонячних затемнень, то все вирішували, куди краще поїхати їх спостерігати - в Австралію, чи в Антарктиду. А найближче повне сонячне затемнення, яке можна буде спостерігати в Україні, має відбутись 12 серпня 2026 року. Виявилось, що до того часу, всі вже випустяться зі школи :) Антон про домашку забув. А Клим на ходу генерив презентацію про фантастичні космічні проекти, нашвидкоруч замальовуючи фломастером ескізи, наприклад, автівок з приводом від чорних дірок :)
По тому було заняття про досліди. Валя поділилась з дітьми, чому взагалі їй спало на думку проводити досліди в БеркоШко: "Коли я сама вчилась в школі, ми зовсім не робили ніяких дослідів. Тільки перемальовували їх з підручника. Тож захотілось їх справді перевірити." Цього разу робили дослідження ґрунту, за описом в підручнику.
Дослід №1: Кинути грудку землі в воду. Поява бульбашок свідчить про те, що ґрунт містить повітря.
Дослід №2: Підігріти ґрунт в металевій посудині на пальникові, накрити склом і спостерігати конденсацію пари. Це свідчить про вміст води у ґрунті.
Дослід №3: Продовжувати просмажувати ґрунт до появи диму і специфічного запаху, це має продемонструвати вміст гумусу - перегною.
Цей запах виявився настільки специфічним, що Федько сказав: "Я якось навіть почав поважати людей, які не роблять з дітьми дослідів в школі" :)
Ми просмажувати два типи ґрунту: придбаний в магазині субстрат і берковецьку землю. Субстрат смердів і димів значно більше, з чого ми зробили висновок про більший вміст органічних речовин :)
Дослід №4: Землю з випаленим гумусом, розкалатати у воді, дочекатись випадіння осаду. Пісок одразу осів на дно, глина ще якийсь час лишалась розчиненою в воді, а по поверхні плавали смітинки.
Дослід №5: Після того, як вода в попередньому досліді відстоялась, крапнути її на скло і випарувати над пальником. На склі залишиться білий слід - солі й мінерали.
Отже, можемо зробити загальний висновок, що ґрунт містить повітря, воду, органічні речовини - гумус, і неорганічні - пісок, глину, солі тощо.
А у малят було заняття з підготовки руки до письма. Малюють "козу" з різних малюночків.
Обводять восковими олівчиками зображення, підкладені під аркуші.

Вівторок
Після руханки займались математикою. Згадуємо звичайні дроби і частково десяткові.
Звичайні дроби виникають тоді, коли ціле розділяють на певну кількість однакових шматочків і беруть певну їх кількість. Розділяти можна і смужечку на однакові відрізки, і кружечок на однакові сектори.
Пригадали частини звичайного дробу - чисельник, знаменник, цілу частину. Дізнались, які дроби називають правильними, а які ні, і що таке мішане число. Кілька разів перейшли від неправильних дробів до мішаних через малюночки з "тортиками".
Відтак розібрали деякі питання з січневої контрольної.
В цей час малята нарізали для всіх фруктів:
А наступне заняття з історії поєднали з приготуванням обіду :) Всі сіли за столом в кухні, розмальовували стрічку timeline, поруч готувався обід.
Січнева контрольна з історії присвячена першій половині ХХ століття, в підручнику це три параграфи, які дуже складно сприймаються, поки ці події немає на що нанизати. Яка українська революція? Яка колективізація? Тож ми спробували познайомитись з цими подіями через життєві історії, родинні переповідки бабусь, дідусів, прабабусь і прадідусів: 1917-21, 1932-33, 1939-45... Червона Армія, Біла Гвардія, СРСР, колгоспи, продрозверстка, окупація... Спробували провести аналогії з сучасними подіями, свідками яких діти вже стали. Дуже в загальних рисах, тільки ознайомитись. Вдома - розпитати рідних про те, яким було ХХ століття для вашої родини.
Відтак знову мовні заняття - англійська, українська. І малювання - на завершення дня (трохи згодом відскануємо малюнки й покажемо, чим вони все ж таки там займаються).  

Середа
День почали з руханки: масажу стоп, розминки суглобів, розтяжки. Машка сіла в поперечний шпагат, Іванка в поздовжній. Основний акцент був на роботу із задньою поверхнею тіла, зокрема в районі шиї і зоні лопаток.
На міфології прочитали фрагмент Старшої Едди про ініціацію Одіна, висіння на Іггдрасилі і відкриття рун. 
Поговорили про шаманів і подорожі по різних світах та світовому дереву, про шаманський бубон і викрадення душі. Згадали скандинавські казочки, які слухали на канікулах, переповіли те, що запам'яталося. На цьому скандинавів полишимо в спокої, принаймні поки що :)
Поки Надійка готувала обід, вирішували про неї задачі на тему дробів. Скільки горнят води вміститься в кастрюлю для супчика, а скільки - для компоту.
 Скільки зварили кави, якщо вистачило на 6 і 2/3 горнят :)
Виявили як можна записати частку від ділення звичайним дробом, якщо не ділиться на ціло. Якщо ділити в стовпчик, то дільник стає знаменником, остача - чисельником, а частка - цілою частиною дробу.
Заняття з малючками передбачало малювання "карт". Кожний обрав собі колір і міг замалювати будь-яку клітиночку, але вона неодмінно повинна була мати спільну сторону із  вже замальованою клітинкою, але ні в якому разі не того ж кольору.
Малючки розбились на дві групки: Платон і Василько робили свою карту, а Варуся, Нона і Максим - свою.
 Старші побачили таку розвагу і взялись собі малювати карту, тільки вже всі разом :)
А карта з двох кольорів перетворилась на шахову дошку, і малята використали її за призначенням.
 На рятуванні вчились зупиняти кровотечі, накладати пов'язки.
 Клим вжився в роль потерпілого. Дівчата рятують :)
 Федько накладає собі турнікет.
На теревенях обговорювали один плакат, який розробили молоді батьки для розмов з дітьми про головне.
Власне, розробники подарували нам такий плакат і попросили обговорити ті цінності, які висвітлені у ньому. І ось ми почали роботу з цим плакатом. Спершу обговорили загальне враження і виконання, малюнки, шрифт. Відтак перейшли до обговорення категорій, які для дітей є цінними, які другорядними, можливо, якихось важливих бракує. Детально встигли розібрати тільки одну. Наступного тижня продовжимо і по завершенні поділимось загальним відгуком. 

1 коментар:

  1. Дуже гарні ресурси на офіційному сайті Наса: solarsystem.nasa.gov/kids/

    ВідповістиВидалити