15.12.15

Тиждень 13

Понеділок
Руханка була дуже жвава, після короткої розминки - вільна боротьба. Варя обурюється: "Боротьба називається вільна, а стільки обмежень". Справді, те, що без обмежень, то вже бої без правил.
Олеся: "Цей тиждень: Почали розбирати борги і виявили, що багато хто вже третій тиждень тягне хвости, щоразу їх обіцяє здати, але тільки набирається нових. Вирішили, що наступний тиждень - дедлайн зі здачі, хто прострочить, буде здавати замість перерв і цікавих уроків.
Плюс загальна домашка на наступний тиждень - написати історію, в кожному реченні хоча б по одному слову замінюючи малесеньким, зрозумілим іншим малюночком. Так, як у журналах для малюків буває, але на рівні вже 5класників.
Потім перевіряли, чи вивчений вірш із домашки - спершу розповідали його одне одному в парі, потім всі гуртом, потім по черзі - Клим (ніби болить зуб), Іванка (стоячи на стільчику на одній нозі), Маша (вниз головою). Варя хворіла минулого разу, тому для неї завдання було, після всіх цих прослуховувань, спробувати відтворити текст, спираючись на пам"ять і на підказки Федька та Андрія, які вірш не вивчили - але мали листок із текстом, і у стилі "гри в крокодила" повинні були допомагати мімікою-жестами.
Потім розділилися на дві команди, стали по обидва боки дошки, щоб не бачити, що пише протилежна команда. Одні мали згадати всі глухі приголосні, інші - всі дзвінкі. Згадавши, перегукувалися, утворюючи пари глухих-дзвінких, наприклад, дівчата кажуть хором "Д" - хлопці відповідають "т".
Потім розбирали звуки на шкалі "голосу-шуму й перешкод": голосні, сонорні, дзвінкі, глухі.
На другому уроці, на прохання мами Клима, знайомилися із такою формою роботи, як переказ. Я тричі прочитала уривок із прози Дерманського, потім діти його письмово переказали, потім я роздала листочок із текстом, у якому учні  підкреслювали все, що вдалося відтворити ідентично (кожен перевіряв себе).
Потім - роздала листочки із продовженням уривку з Дерманского, із пропущеними словами, треба було підібрати своє слово, а вже відтак роздала повний текст, де можна було звірити: а що ж у автора?
І завершили роботою над помилками "по колу": диктую слово, кожна дитина пише, вони сидять на підлозі по колом. Я обходжу коло і тільки кажу: "правильно"-"неправильно", без уточнень. Якщо хоч одне "неправильно", листочки передають за годинниковою стрілкою - і пишуть те ж таки слово. Зупиняємося, коли всі вже написали, як слід."
Замість англійської були теревені про самоврядування в БеркоШко.
Розбирали атестаційну контрольну з природознавства про космос. Було кілька дуже кумедних моментів. На запитання чим планети відрізняються від зірок відповіли і як сучасні українці (що зірки випромінюють світло, а планети лише відбивають), і як давні іранці (що зірки створив добрий Ахура Мазда, а планети - поганець Ахріман). І зодіакальні сузір'я назвали наші і давньоіранські :) Прикольно було згадувати місяці і у кого коли дні народження.
Відтак заняття з живого світу.
Малята робили ліхтарики.

Спершу виготовляли вітражний папір - розплавляючи між прошарків паперу стружку воскових олівців.

А тоді клеїли ліхтарики - дитячі класичні :)

Вівторок
Руханка була дуже незвична, танцювали ритуальні танці маорі. Всі дуже надихнулись :)
З історії розбирали атестаційну контрольну за грудень.
На математиці також відпрацювали атестаційну контрольну і кілька подібних завдань. Втім, з пошуком ребер, площ граней і об'єму паралелепіпеда ще дуже треба попрацювати.
Майстрували новорічні листівочки, тільки от показати ми їх не можемо, бо то сюрприз :)
Завершили день малюванням.
А малючки цього разу писали таємні написи - лимонним соком і молоком - і проявляли їх над свічкою.

Середа
На рятуванні вчились накладати джгути, турнікети і пов'язки.
На міфології завершили знайомство з давнім Іраном. Наприкінці поговорили про дерево безсмертя хаому, яке уособлює собою давнього велетня, про Мітру - покровителя договору і правосуддя, а також про пророка Заратустру (або Зороастра).
На занятті з інформатики розібрали грудневу контрольну, безпосередньо досліджуючи га ноуті призначення клавіш, ярликів, панелі задач і всього такого. 
Оскільки на програмуванні кожний працює над своїми комп'ютерними іграми, то цікаво було поспілкуватись з професійним розробником ігор - Сергієм Кривошеєю, який показав свою гру, над якою зараз працює, і всі разом розробили до цієї гри новий рівень БеркоШко.
Після обіду було заняття з мехенді - розпису хною по шкірі. Женька Мержиєвська розказала про традиції розпису, види орнаментів. 
І кожний міг спробувати нанести візерунки. Хто сміливіший - на власній руці, хто обережніший - на пластиковому тренажері.
На занятті з російської мови обговорювали написання колонок, коригувати теми, складали плани. Марія: "Що ми робимо. По-перше, правильне написання префіксів - далі російською, щоб уникнути плутанини - приставок без\бес, раз\рас (под ударением, и только под ударением бывает еще рос-), воз\вос, вз\вс, а также одинокой, без вариантов, приставки с-. Входят они в умы молодёжи прочно, но медленно. Скоро мы с ними окончательно разберемся. Окончательно - это когда отработаем коллективно последний авторский, детьми сочинённый рассказ со словами, начинающимися с этих пнриставок. Кажется, таких рассказов осталось еще 4. Так что и на после каникул тоже.
Наступне, що потребує такого самого досконалого вивчення, - це складні російські букви Ъ та Ь, вони з"являються якось зненацька або делегують одна одній свої повноваження, або стирчать де їм взагалі не місце - тож, треба з ними щось вирішувати.
По-друге, нам запропонували участь у дуже серйозній справі: щоб кожна дитина, а також уся компанія, мали змогу та відповідальність висловитися (і неодноразово!) з приводу того, що саме цю конкретну дитину і компанію бентежить або приваблює у житті, у стосунках зі світом, з собою, з іншими дітьми та з дорослими. Кожен з дітей запропонував та обрав тему чи навіть декілька тем для такого вислову, і більшість вже зробили чернетки. Що з цього буде? Буде низка відвертих щирих есеїв, на кшталт журнальної колонки. Маю запевнити, що їх буде опубліковано на цілком поважному сайті www.uaua.info - це сайт для батьків, і вперше редактори сайту вдаються до того, щоб замість інших дорослих з користувачами розмовляли власне діти.
Така робота, здається, здібна підвищити у наших дітей внутрішні ("в голові") критерії щодо якості тексту, навчити планувати різні структури того, що називається "стаття", натренувати руку на різні види тексту - репортажний запис, розсуд, дослівне цитування, перифрази тощо. А також це безцінний досвід роботи з джерелами: доведеться спостерігати, запам'ятовувати, розпитувати однолітків та старших, згадувати книжки й фільми - і робити нарешті справді вагомий текст.
Займатимемося цим всю зиму й весну."

Немає коментарів:

Дописати коментар