01.12.15

Тиждень 11

Понеділок
На руханці почали з "лінивої" розминки - масажу стоп, спершу собі, потім навзаєм з кимось. Але виявилось, що то не всім підходить. Ті, хто в БеркоШко вже давненько - звикли як не штовхатись у сумо, то боротися, чи робити масаж, а хто щойно прийшов - не любить доторків. Втім, контактна взаємодія - передумова для розвитку емпатії. Якщо ти спершу вчишся відчувати тіло людини - не робити боляче, робити приємно, то потім цей досвід можна поширити на усі види взаємодії між людьми. Потім зробили комплекс силових вправ і розтяжок. Виконання силових вправ привчає людину докладати зусилля впродовж тривалого часу або доходячи до власної межі витривалості і стійкості. Розтягування м'язів вчить розслабленню, гнучкості - не лише тілесній, а й у пошуку рішень і компромісів.
Після квесту минулого тижня пообіцяли школярикам, що вони позагадують рівняння вчителеві, а не лише вчитель їм. Тож на математиці влаштували дуель рівняннями. Коли хтось вирішує задане рівняння, загадує своє. Вчитель вирішує, і знову задає рівняння у відповідь. Отут вдалося зрівноважити різну швидкість усіх. Кожний працював в своєму ритмі, тільки з кимось ми обмінялись 1-2 рівняннями, а найбільше з Томою - по 5.
Англійською займались вдвічі більше, надолужуючи пропуск минулого тижня. Напрацьовуємо навички у однині-множині: there is/there are, some/any.
На живому світі йшлося про корені рослин, їхню будову і функціонування.

Вівторок
Руханка з Мішею окрім розминочних вправ включає театрально-імпровізаційні ігри. Наприклад, перекидання невидимим м'ячиком, перекидання важким невидимим м'ячиком, передавання "пекучих" предметів тощо.
На занятті з історії малювали карту Стародавнього світу. Бо як виявилось, не всі діти зорієнтувалися що де знаходиться на карті світу, коли робили її вдома. Продовжили вивчати Грецію. Зупинились на постаті Олександра Македонського.
Позаймались мовами - англійською і українською мовами. І на малюванні було цікаве заняття з обігруванням слів. Спершу попарно малювали імена один одного, так, щоб кожна літера в імені відтворювала якусь якість характеру товариша. А тоді просто брали слова і зображали їхній зміст. Наприклад, у слові гОлОд, літери "О" ставали очима, в яких відображалась жадана їжа.

Середа
На міфології спершу ті, хто був минулого заняття за своїми записами переповідали тим, хто не був про переселення народів і давній Іран. Згадали про доброго Ахура Мазду і поганця Ахрімана і їхню ворожнечу.
Відтак дізнались як Ахура Мазда створив світ, подібним до яєчка: металева шкаралупа неба, всередині - білок води, а посередині - жовток землі. Створив світила і зорі, наповнив надра рудою. День був рівний ночі, а дванадцять сузір'їв стояли в небі нерухомо.
На математиці підсумували принципи вирішення рівнянь, згадавши минулорічні висновки. Повторили правила розкривання дужок. Вирішували рівняння, які мають кілька способів рішення. І задачі про різницю у віці, коли хтось когось вдвічі старший і який вік буде в кожного через скількись років.
На теревенях обговорювали почуття гумору, веселощі. Згадували власний досвід в різних ситуаціях - коли смієшся ти над кимось, коли над тобою, коли іронізуєш з себе, коли смієшся з кумедної ситуації. Дійшли до прикольного висновку, що якщо згадати ситуацію, яка тебе засмучує, і спробувати знайти в ній щось смішне, навіть просто смішно її розказати, то ставлення до неї змінюється.
Досліди робили про капіляри. Вирішили почати записувати досліди більш детально, а не лише замальовувати: тема, припущення, придаддя, хід досліду, висновки. 
Спершу взяли серветку, намалювали фломастером крапочки, занурили край серветки в воду і спостерігали як вода піднімається вгору, захоплюючи разом із собою фломастеровий колір.
Тоді взяли дві посудини, в одній з них фарбована вода, інша порожня. Взяли звичайну трубочку і з'єднали їх. Вода не перетікає. Хоча з досліду про сполучені посудини, діти згадали, що якщо з трубочки підсмоктати воду, а тоді опустити в порожню посудину, то вода потече. Але цього разу ми зробимо інакше - замінимо трубочку джгутиком з бинта. Треба трохи почекати. Рідина почне підніматись бинтиком і зрештою повністю перетече в нижню посудинку. Виходить капілярний насос.
І наостанок з'єднали два скельця: з одного боку впритул, а з іншого - вставивши сірничка. І занурили в воду. Там, де відстань між скельцями була завелика, вода не піднімалася вгору, а лише змочувала скельця. Але зі зменшенням відстані між скельцями, стовпчик води зростав. Чим тонший капіляр, тим вище піднімається в ньому рівень води.
На занятті з російської мови продовжили роботу з приставками і словосполученнями.

Іванка цього тижня хворіла, дівчата щодня писали їй листи, а наприкінці тижня зробили газету про події в БеркоШко, щоб вона була в курсі :)


Четвер
Їздили здавати атестацію за листопад. Успішно.

Немає коментарів:

Дописати коментар