14.11.15

Тиждень дев'ятий

Понеділок
Сьогодні прийшло всього п'ятеро, а з хлопців - лише один Федько, що якимось дивним чином перевело його в тихий режим :)
На математиці розбирали рівняння з домашки. Минулого заняття ми обговорили підходи, але не вирішували самих рівнянь, тож цікаво було як діти спробують вирішувати самостійно. Дуже імпонує такий підхід, він навіть має спеціальну назву "продуктивний провал". Комусь вдалось застосувати правила розкривання дужок і перестановки доданків і тоді рівняння піддалося, а хтось робив навмання. В класі ж обговорили хід рішення у частини рівнянь, знайшли свої помилки, а решту лишили допрацювати вдома.
Потім були мови - українська, англійська.
На живому світі обговорювали живлення рослин, утворення цукрів і крохмалу.

Вівторок
У осінній час, коли є ризик застуд, зранку окрім руханки займаємось дихальними вправами. Це покращує кровообіг у легенях, бронхах і активізує захисні властивості організму.
З історії продовжували відтворювати Стародавній світ на карті, намагалися розібрати неточності, які виникли при малюванні карти вдома. Дітям дуже полюбився цар Соломон, тому ще говорили про його мудрість. Вчимося з дітьми використовувати історико-порівняльний метод, спробували провести паралель перших цивілізацій з українськими землями. Говорили про Трипільську культуру та про кочові племена. Детальніше зупинилися на кіммерійцях, скіфах, сарматах. Продовжимо нашу карту, позначивши на ній українські землі у період до н.е.
Далі англійська, українська.
На малюванні продовжили роботу над портретами, тільки цього разу у безформенній плямі намагались побачити обличчя і підкреслити його.

Середа
Цього тижня дочитали останню табличку епосу про Гільгамеша. Він написаний дуже схоже, як зараз працюють самі діти: спершу починається все дуже грунтовно, з пропрацюванням деталей, в окремих сюжетах оповідь підвисає довше, інші - проскакує. А наприкінці, точно як діти, коли вже втомляться від діяльності, згортають її поспіхом. Так і розв'язка про Гільгамеша швиденько дописана кількома десятками рядків :)
Сашко прихворів, тож на математиці ми продовжили практику розкривання дужок. Цього разу завдання полягало лише в спрощенні виразів, а не розв'язку рівняння. В класі всі працюють з дуже з різною швидкістю, поки хтось ще дописує, інший вже завершив і нудиться. Коли одні вже знайшли відповідь і прагнуть пересвідчитись в правильності, іншим ще треба дати трохи часу щоб доробити самостійно. В цьому сенсі домашка дуже виправдана, вдома в кожного свій ритм. Відтак одним рухом вираз, який ми щойно спрощували, перетворювали на рівняння і вирішували його, спираючись на результати спрощення.
Замість майстрування цього тижня мали заняття з екології. Поштовхом була розмова з Климом про те, що хочеться робити щось для світу. Спершу ми спробували сформулювати як хто бачить, які у світу є потреби чи проблеми. Варя сказала, що проблеми з економікою, але не змогла уточнити які саме, тому ми домовились обговорювати лише ті теми, про які вже є що сказати. Очікувано першою очевидною проблемою назвали засмічення довкілля. Кожний поділився тим, як питання роздільного збирання і переробки сміття вирішується у них в родині. Тоді подумали як це вирішити в школі. Папір і картон у нас утилізується в пічці. Кришечки від пляшечок і молока будемо збирати на протези і передавати через Надійку. Окремо збиратимемо батарейки. Лишається вирішити куди відвозити пластик і скло і як влаштувати компост для харчових відходів.
Далі розмова зайшла і про електростанції: гідро-, теплові і атомні. Про ефективність і ризики. І загалом про зміни ставлення людей до природи. От коли ми читали Гільгамеша, то в них було подвигом вирубати кедровий ліс, здобути цінні будівельні матеріали. Люди тоді жили на великій території і відвойовували місце під міста і поля у дикої природи. Зараз навпаки від споживання людство намагається перейти до відновлення ресурсів. І подвигом буде - насадити ліс.
На дослідах спершу трохи поговорили про атмосферу, точніше чому вона тримається біля Землі, про взаємне притягування всіх-всіх тіл у всесвіті і залежність сили притягування від відстані і маси тіл. Відтак потроху перейшли до атмосферного тиску.
Спершу на собі пробували відчути як виникає атмосферний тиск. Один лягав на парту і уособлював собою об'єкти на поверхні земної кулі. Зверху клали мат - це атмосфера. 
А ще четверо бажаючих відігрували притягування атмосферного повітря земним тяжінням. І мат рівномірно притискав добровольця до парти.
Трохи згадали як поводяться молекули газу, заповнюючи весь об'єм і постійно рухаючись. Спробували уявити, як молекули в повітряній кульці постійно буцькаються у гумові стіночки і відстакують, а нам цього навіть не помітно.
Відтак зробили дослід, в якому з перевернутої склянки не виливається вода і папірчик не падає (по секрету скажу, що атмосферний тиск тут відіграє свою роль).
А оскільки мали повний таз води, то ще й виміряли приблизний активний об'єм легенів усіх присутніх. Набирали повну баклажку води, перевертали догори дригом, зануривши горлечко в воду. Дивувались, що вода не виливається, хоча спершу все скидалось схожим на сполучені посудини. Самі здогадались про відмінність - дно баклажки закрите. 
Потім заводили трубочку під водою в баклажку, набирали повні легені повітря і видихали в трубочку, виштовхуючи з баклажки відповідний об'єм води. Позначали кінцевий рівень води. А тоді перевертали баклажку, наповнювали водою по мітку і вимірювали об'єм мірною ємністю. Звісно, такий метод має велику похибку - і втрати води, і стискання повітря, і неточність вимірювальних приладів, але уявлення скласти можна.
По завершенні вишикувались в порядку, відповідному об'єму легенів :)
Заняття з російської було дещо незвичайним. Мовчазним. Маша: "Спілкувалися за допомогою жестів і таких от об'яв.
Я написала дітям на дошці: "Вы говорить МОЖЕТЕ" і дістала відповідь, також на дошці: "Но не хотим".
Що виявилось: Юля, Тома і Федько найшвидші, Андрій повільний, але найуважніший, Варя краще за всіх здогадується щодо нечасто вживаних слів і дотепно їх тлумачить, Маша гарно фантазує, а Іванці личить трошки хитрувати.
З паперовим варенням, здається, ми вже знаємо, що робити. Тепер потрібно якось виготовити чорнило".

Четвер
На рятуванні практично відпрацьовувати перший огляд потерпілого.
На інформатиці з Сашком обговорювали, які діти хочуть зробити ігри. Сашко: "Усі крім Юлі пообіцяли зробити письмовий опис своїх ігор та подивитися сайт scratch code. Виявилося, що попри різні сюжети, "механіка" ігор майже ідентична. Персонаж або персонажка або їх множина переміщуються між різними локаціями, збирають предмети, використовують їх для взаємодії з локацією або між собою. Питання комп’ютерної симуляції гравця покине поставало. Таке досить просто зробити в scratch. Я задоволений. Багато в кого є фонова передісторія, сюжет, багато кому потрібно графічне оформлення. Тобто по любому буде написання текстів і малювання. Можливо інші вчителі захочуть допомагати з цими частинами".
На музиці намагались співати по нотах.

Хоча Гільгамеша й дочитали цього тижня, Урук ще доліплюватимемо якийсь час.

Немає коментарів:

Дописати коментар