10.11.15

Тиждень восьмий

Понеділок
Міша почав тиждень руханкою. Все таки завдяки навантаженню, зосередженості на тілі і диханні, вдається налаштувати дітей на спокійну і врівноважену роботу далі.
На математиці розібрали атестаційну контрольну, звірили ті завдання, з якими всі впорались і уважно розібрали ті, з якими були складнощі. Зокрема задачу про сторони трикутника, в якій необхідно було складати рівняння. Хтось вдома пробував вирішувати, позначаючи одну зі сторін через х, а в класі ми користувались просто буквенним позначенням. Намагаюсь при кожній нагоді показувати, що хід рішення, а тим більше спосіб запису, може дуже варіюватись, а правильність розв'язку зберігається.
З української мови триває робота з написання рецензій, а також вивчення другорядних членів речення. З англійської мови фігурувала тема Halloween.
На живому світі триває вивчення ботаніки, будови рослин і процесів, які відбуваються в них.

Вівторок
Після руханки - історія. Сніжана: "Спочатку розглянули історичні карти, які діти робили вдома. Визначали правильне розташування Месопотамії до Єгипту у Стародавньому світі. 
Через те, що діти хотіли захищати голубку від котів (бідолашка саме під час уроку вдарилася у віконне скло і впала на землю), заняття перенесли на свіже повітря перед школою. Оскільки птаха через деякий час полетіла з двору, всі щасливі, що вона врятована, продовжували заняття на вулиці).
Почали вивчати ще одну цивілізацію, що почала існування ще до Р.Х. - саме територію Палестини в І тис. до н.е. Зокрема, говорили про трьох царів єврейського народу - Саула, Давида і Соломона. Паралельно вивчали карту розселення народу в той час".
Відтак заняття з англійської й  української мов.
А на малюванні знову малювали портрети, тільки цього разу - із зображенням рук. В кого не було натхнення до малювання - слугували моделями :) 

Середа
На міфології дочитали Х табличку і взялись за ХІ, Гільгамеш продовжує шукати безсмертя і оплакувати свого друга Енкіду. Коли Гільгамеш вчергове став пояснювати як він побивається, діти почали сміятись, що він як Колобок - кожному зустрічному співає одну й ту саму пісеньку :) 
На математиці з Сашком обчислювали логічні вирази як математичні. А от із задачею спростити математичний вираз зі змінними виникли проблеми.
Цього тижня ліпили на майструванні. Урук наповнюється внутрішніми будівлями. Клим працює над Еаною, Маша і Іванка - зводять палац Гільгамеша. Решта роблять квартали жителів. У кожного кварталу свій своєрідний стиль.
Чимало з тих дослідів, що ми вже робили в БеркоШко 3-4 роки тому, більшість не бачила, а ті, хто бачили - вже встигли підзабути. Тому дещо захотілось повторити.
Згадали різні варіанти рівноваги: стійку, нестійку і байдужу. Вмощували горішка то зовні напівсферичної мисочки, то всередині, то на столі, виводили його з рівноваги і спостерігати що відбувається по тому.
Потім для простих фігур (круг, квадрат, прямокутник, рівносторонній та різносторонній трикутник), вирізаних з цупкого картону, шукали точку, в якій фігура може балансувати на пальчику. Кожний позначав на фігурі свою версію.
Для круга всі одразу відчули, що цією точкою буде центр. В квадраті також казали про "центр", але у квадрата немає центра як такого, тож питаючи, що вони мають на увазі під "центром квадрата", зрештою дійшли до перетину діагоналей. Аналогічно вирішили перевірити з прямокутником - перетин діагоналей також припав у сукупність експериментальних точок.
З рівностороннім трикутником також впорались швидко, оскільки у нього і висоти, і медіани, і бісектриси перетинаються в одній точці. А з різностороннім довелось перевірити всі три версії - будувати бісектриси, висоти, медіани і виявити, що точки, в яких трикутник балансував, майже точно припадають на перетин медіан.
Знайшли ще кілька практичних способів ділити відрізок або кут навпіл - згинаючи аркушик на просвіт, суміщаючи сторони кута або крайні точки відрізків.
Відтак перейшли до більш видовищних дослідів на рівновагу, в яких точка опори розташована вище від центру ваги.
Наприклад точкою опори є вістря олівця, а центр ваги зміщений ближче до ручки перочинного ножика.
Або конструкція з зубочистки, корку і двох виделок, що балансує на пляшці. Точка опори - вістря зубочистки, а виделки утворюють умовний трикутник. "У нього центр ваги всередині пляшки!" - радісно здогадався Федько.
Напринікці заняття трохи поговорили про рівновагу людини. Роблячи балансуючі вправи спробували відчути власний центр ваги (приблизно в сонячному сплетінні). Поговорили про принцип ходіння, як постійного виведення себе з рівноваги, фактично, падіння вперед і підставляння ноги. Пробували вставати зі стільця не нахиляючись вперед, зміщуючи центр ваги над стопами, а беручи в руки важкі предмети. Ходили з книжками на голові, навмисно змішуючи центр ваги вище.
Цього тижня замість російської мови в нас вийшли теревені. Накопичилось чимало моментів, про які хотілось поговорити. Тома і Варя запропонували влаштувати свято. Федька турбує питання чи може бути його обов'язком те, на що він не погоджувався заздалегіть. А Клим сказав, що йому хочеться робити щось для світу, тільки він ще не визначився, що саме :) Це цікаво - спробуємо визначатись разом :)

Четвер
Продовжились заняття з рятування - надання домедичної допомоги. Згадали про що йшлося на минулому занятті: не проходити повз, подбати про свою безпеку, алгоритм ABC (airways, breathe, circulation).
 Вчились правильно перевертати людину у безпечне положення.
Тренувались навіть безпосередньо на Надійці, щоб відчути, що навіть більшу за себе людину перевернути не важко.
Окрім того, вчились вести діалог з потерпілим, які питання йому ставити і як отримати інформацію, яка може знадобитись лікарям, які приїдуть на допомогу.
Сашко: "На математиці розв’язували з рівнянням і без задачку про те, який телефон і акумулятори вибрати в далеку подорож, де немає електрики.
На програмуванні обговорювали, що ми хочемо робити далі. Виявилося, що багато хто хоче робити ігри. Також є бажання навчитися скачувати і встановлювати ігри та інші програми, заливати картинки та відео, робити сайти. Ми домовилися, що ті, хто хоче продовжувати програмувати, мають написати якомога детальніше, що саме вони хочуть зробити. Я думаю трохи розповідати якусь шкільну інформатичну тему, а потім працювати з тими, хто робив щось вдома. А Юля і Маша нічого з цього не схотіли". Треба всерйоз подумати що з чим робити - або шукати далі як зацікавлювати інформатикою дівчат, або може замінити їм його не якесь плетіння гачком :)
А пообіді була музика. Наспівували кожний свої улюблені пісні, цікавились про асоціації інших під час прослуховування. Говорили про основи нотної грамоти - для того, хто давно вчиться в музичній школі, то вже не новина, але є й такі, хто чув вперше: нотний стан, розташування нот на стані та клавіатурі фортепіано. Варя захотіла спробувати потримати в руках гітару. Завдання додому - обрати і зіграти простеньку мелодію на фортепіано.
А замість останнього заняття влаштували Максу прощальне чаювання. З наступного тижня він спробує навчатись у вальдорфській школі. Коли хоч раз наважуєшся шукати альтернатив, то вже не спинитись :) Сподіваємось, Максу там сподобається і його родина знайде саме те, що відповідатиме запитам.

Немає коментарів:

Дописати коментар