08.10.15

Тиждень четвертий

Понеділок
Поки погода дозволяє руханки проводимо на вулиці.
Математику почали з обговорення домашки. Обговорили графічний спосіб рішення задач, де визначають як змінюється різниця чисел. Всіх дуже зацікавила доля Толіка з Києва і Соломії зі Львова, після того як в домашці порахували витрати на дорогу автівкою, на занятті ще визначали скільки б часу зайняв цей шлях на веліку і пішки.Згадували множення і ділення на двоцифрові числа.
Живий світ був присвячений деревам, кущам і траві. Їхній будові, відмінностям.
Малята цього тижня випробовували новий жанр - казку-медитацію з гарними образами: міцним деревом, що росте посеред сонячної галявини, а до нього в гості приходять друзі - білочка лоскоче хвостиком, їжачок колеться голочками, дятел збирає шкідників, а дерево усім дає прихисток. 
Хлопців привели до тями крапельки дощу, а Нону довелося виводити з трансу :) ледь не заснула :)

Вівторок 
День почався з руханки. Відтак на занятті з історії розбирали атестаційний тест.
Замість української мови було малювання, але пов'язане з новим проектом БеркоШко - Дитячою літературною премією "Волохатий олівець". Виготовляли емблеми для номінацій.
На англійській грали в ігри зі словами, продовжили вигодовувати чи вдягати своїх "тамагочі" - звіряток, яких можна апгрейдити за власні успіхи в англійській мові.
На малюванні розвивали уяву домальовуючи довільні каракулі до завершених образів.

Середа
На міфології прочитали 6 табличку епосу про Гільгамеша.
Дивовижно, що зовсім нещодавно вчені віднайшли втрачені фрагменти табличок!
Цей епос затягує і надихає, цікаво як світ відгукується на наш інтерес :) І, здається, вже стає ясно що ми будемо ліпити з глини :)
У дітей виходять прикольні скетчі, це для них дуже природній спосіб відтворення інформації, можна нічому не вчити, просто не заважати :)
На математиці думали швиденько закінчити контрольну і інформатики, а тоді поматематикувати, але обговорення що є об'єктом і якими можуть бути його властивості виявилось надзвичайно образним, що затягнуло на все заняття. І усвідомлення функцій елементів комп'ютера також виявилось цікавою справою. Коли ми шукали аналогії компа з людиною. Що, наприклад, в оперативній пам'яті зберігається те, що ти їв на сніданок, бо вже за кілька днів це забудеться, а в постійній - день народження братика, якась вражаюча подія або нав'язлива реклама :) Не можна було не згадати мультик "Думками навиворіт" :)

Загалом розбираючи атестаційні контрольні вчимось порядку мислення:
1. Пригадати все, що ти знаєш про запитуване.
2. Спробувати сформулювати відповідь на свій розсуд (бо якщо цей етап пропустити, скоріш за все лише повториш чиюсь відповідь, а не знайдеш власну).
3. Поцікавитись, як це питання висвітлено в підручнику, вікіпедії тощо (щоб не лише вдовольнятись відомими відповідями, а розширювати і поглиблювати знання).
4. Уточнити свою відповідь з урахуванням отриманої інформації.

Нарешті були готові всі ілюстрації для верстки книжки, але все ж таки процес повільний і кропіткий. Робота триває :) Відфоткали обкладинку.
Досліди були присвячені розділенню сумішей. Розділились на три команди і зробили три способи:

відстоювання (крейда у воді)


 фільтрування (пісок у воді)

випарювання (сіль у воді)
Кожна команда встигла зробити всі три досліди. Результати порівняли, обговорили, замалювали.
На занятті з російської мови розбирали застосування приставок, чергування дзвінких і глухих приголосних і це так затягнуло, що пересиділи тривалість уроку на цілу годину :)

Четвер
Ранок почався з листопаду. Видно вночі був заморозок і листя з дерев почало осипатись просто на очах, де-не-де навіть не встигнувши пожовкнути :)
Руханка була зігріваюча, з упорчиками і затримками дихання :) Відчутно настав час починати опалювальний сезон.

На математиці з Сашком продовжили займатись логікою. Визначали правду і неправду.
Сашко: "Саме так, розповідне речення в мові — змінна в логіці. Як речення з’єднані? Пунктуацією, сполучниками. Сполучники в мові — логічні оператори в логіці. Розглянули "і", "або". Розглядали два речення і що робить з ними сполучник за різних значень істиності речень. Очевидне було дуже неочевидним. Далі було трішки хаотично: коли я казав, що щось істине чи хибне, мені одразу придумували зазвичай абсолютно безглузді світи, в яких усе навпаки: у яких щось є істиним і хибним одночасно (або ні тим, ні тим), світи у яких твердження не є тотожними самим собі. Я тоді спитався, чи все є можливим? Це поглибило дискусію і посилило градус абсурдності придумуваних світів. Клим сказав, що неможливо придумати світ, в якому один робот буде рухатися в чотири боки одночасно, не видумуючи ніяких світів.
Хто б міг подумати: інтерпретація сполучників речень як логічних операторів постає не просто з наївного уявлення про те, як працюють сполучники. Для того, щоб складносурядне речення з "і" було істинним лише тоді, коли обидва прості сурядні речення істині". Для того, щоб мова працювала логічно, потрібно спочатку домовитися, які твердження не мають підлягати сумніву (аксіоми), бо інакше ці розумники придумають світ, у якому будь-що справджується як завгодно і одночасно.

Відтак програмування. Сашко: "Сугата Мітра в котре виявився правим. Навчальні групи по дві-три людини за компом з чітким завданням і вільним доступом до інформації та можливістю рухатися між групами, і тьютором, головне завдання якого — уникати спокуси щось підказувати чи пояснювати (цим я робив лише гірше, як мені здалося), а лише слідкувати, щоб навчальні групи не повторювали ту саму помилку купу разів, призводять до самоосвіти. Заняття було угарним і продуктивним. Хіба що спостерігалася тенденція вирішувати задачу перебором усіх можливих розв’язків (програм), ніж мозком. Теж хороший досвід"

Після обіду - перше заняття в Зеленій Хатинці. Захотілось попрацювати з глиною. Одразу стало зрозуміло, що має бути якийсь великий спільний проект. Якщо спільний проект з глини - то місто. Якщо місто - то Урук :) Почали зводити стіни. Діти майже одночасно почали відчувати себе деміургами і наперебій обирали собі імена шумерських богів :)
Оля: "Вже знаємо де буде Е-Ана, ринкові площі, хатинки, ворота...боги добре роблять свою роботу і мають відпочинок"
Тотальне занурення в міф про Гільгамеша.
А наприкінці дня, здається, у БеркоШко з'явився новий вчитель музики :)

Немає коментарів:

Дописати коментар