23.10.15

Тиждень шостий

Понеділок 
Руханка в нас сьогодні була лінива - робили масаж. Спершу кожний собі розминав стопи, а потім розбились на пари і познайомились з елементами тайського масажу.
На математиці згадували розв'язування рівнянь. Почали з найпростіших, відтак дійшли до рівнянь, де змінна зустрічається один раз, але на три-чотири дії. 
120 - 12(х - 8) = 0
Зрештою вирішували рівняння з однією змінною, яка зустрічається в рівнянні кілька разів.
831 - 3х = х + 391
На занятті з англійської розучували пісню "I belive I can fly"

На живий світ кожний приніс дровинку, за якою вивчали внутрішню будову деревини.

Вівторок 
У дощові дні прогулянок мало, а сили кудись вкладали треба, тому руханку робимо навантажену.
На історії говорили про речові джерела, а саме, про монети. Та про науку, що їх вивчає - нумізматику. Вчилися читати історичні відомості по монетах. Також надовго зупинилися на геральдиці та на гербах (коли з'явилися, з чого складаються, що символізують тощо).
Завершили заняття командною роботою - намалювали герб Беркошколи).
Спираючись на досвід отриманий у дослідах про суміші і будову речовини, заповнюємо атестаційну контрольну з природознавства.
Олеся: "Письменники продовжують надсилати й передавати свої книги, тому ми: обговорювали вже прочитане, розподіляли примірники, Іванка читала свої дві вже зроблені рецензії, решта дітей минулу домашку провтикали наполовину, заповнивши тільки анкети, у  яких за різними параметрами оцінюють конкурсні книжки, але позабувавши про рецензії.
Виникло перше проблемне питання: ось у Юлі "Гарбузовий рік" 2015-го року, вона пропонує книжку до розгляду. А у Клима - той же "Гарбузовий рік", але 2014м. Що робити?
Після певних вагань діти вирішили: якщо книжка зазначена 2015-м, але це - додрукований наклад, а вперше вона з'являлася на ринку раніше - то беремо тільки ті видання, які вперше побачили світ у 2014-му, і мають додрук 2015го. Федько резонно помітив, що, наприклад, "Кобзар" перевидають щороку, слід обмежити умови потрапляння книжок на розгляд.
Узагалі мене тішить, як по-дорослому серйозно й занурено діти сприйняли премію. Вони діляться враженнями, пропонують свої улюблені книги і, головне, досить уважно ставляться до правил, які самі ж і розробили, уточнюючи їх, стежачи за їх виконанням.
У вівторок був окремий незапланований урок на заміні, який я цілком використала для премії. Спершу роздала дітям роздруківки двох рецензій на дитячі книжки із поважних сайтів: одна рецензія розгромна, інша радше схвальна. Завдання: взяти ручки двох кольорів і уявити, що ви - автор цих книжок. Усе, що вам приємне у статтях, підкреслюйте однією пастою. Що неприємне - іншою. Діти дуже увійшли в роль, дедалі більше обурених вигуків: "Та як цей критик посмів сказати, що у мене бідна мова! От я йому дам!". Під кінець вони були вже дуже гучні й накручені.
Я: "А тепер уявіть, що я той критик, який усе це написав. І ви зустрічаєте мене на вулиці, що би ви мені сказали?" У відповідь - купа емоцій smile emoticon І діти самі дійшли до висновку, яка це складна праця, бути літературним критиком - пересваришся з усіма. Ще були пропозиції тільки хвалити, потім подискутували на тему, чи чесно би це було - вихваляти, навіть якщо книга не сподобалася, аби тільки не посваритися з автором.
Клим додав, що він ще не зустрічав жодної книги, яка би йому видалася поганою, але я його запевнила, що погані книги у світі точно бувають smile emoticon
А потім наступне завдання, щоб уявити себе по інший бік ситуації: написати розгромну рецензію на вигадану книгу. Було кумедно, справилися всі, Андрій придумав у певних місцях натискати клавішу на синтезаторі, яка символізувала "пі-ііііі" замість дуже негарних слів smile emoticon, як у озвучці фільмів. Здається, діти дуже добре прониклися процесом і усвідомили, що відгуки на книжки можуть бути різними."

Середа
Пригоди Гільгамеша і Енкіду тривають. У сьомій табличці їх починають переслідувати наслідки минулих діянь. Боги гніваються на героїв за те, що вбили бика і Хумбабу, погрожують смертю. Енкіду від цих переживань тяжко захворіває.
Міфологія наразі пройшла перевірку на відгукуваність у іграх. Після занять Федько мав викорчувати хміль. Андрій взявся йому допомогти. Вирішують хто з них буде Гільгамеш, а хто Енкіду і йдуть корчувати кедрові ліси :)
На математиці з Сашком досліджують закони логіки: несуперечності, тотожності, виключеного третього, подвійного заперечення. Сашко: "Формулюємо закон словами, формулою, прикладами, потім намагаємося його зламати, тобто придумати ситуацію, в якій закон порушується. Коли намагалися порушити закони несуперечності та виключеного треього, майже завжди порушували закон тотожності, хоча, здавалося б, ну як його порушувати він же такий простий і самоочевидний."
Надя провела завершальне заняття з верстки книги, з наступного тижня розпочнемо якесь інше майстрування.
Марія: "Оскільки виявлося, що чийсь спонтанній напис на дошці "розказать анекдот про танки" замислювався як російськомовний, я присвятила один урок розтлумаченню префіксів "раз-\рас-" і ще один - за схожим принципом - префіксам "без-\бес-" та "воз-\вос-". Працювали на дошці, в зошитах, в зошитах сусіда, по двої та в четвірках; вигадували словосполучення, й мовні ситуаціі, писали й перевіряли словарний диктант, мимохідь повторили дещо про частини мови, морфологію слова та кілька базових правил письмової російської.
На наступне заняття планую закріпити успіх роботою з кумедним текстом, що містить всі ці префікси, й потроху повертати "письменництво" в наші уроки. Відтак, наступної середи на дослідах зваримо папір, аби було з чого робити наступну колективну "книгу", незабаром закінчимо попередню "книгу-сувій", а якщо пощастить, то спробуємо писати статті. Публіцистичні. Щодо грамотності - вважаю за доцільне займатися нею "по мере поступления": яке місце виявлятиметься слабким, те й штопатимемо."

Четвер
Надійка як кваліфікований рятувальник почала серію занять для дітей з надання першої домедичної допомоги. Розбирали базовий алгоритм надання допомоги: A (airway) - B (breathe) - C (circulation) - D (Disability) - E (Exposure)
Сашко: "По записах вдавалося відтворювати приклади і формули законів але не назви. Кожен закон був принаймні в когось в зошиті або в пам’яті.
Потім перейшли до табличок істиності логічних операторів. Це було повторенням і більш строгим записом того, що було на минулому тижні. Діти не хотіли занотовувати таблички, хоча особливо багато писати було не треба. І ми ж їх не тупо записували, а обговорювали кожен нулик і одиничку. Странно. Я ще затупив, бо не пов’язав толком логічні закони з табличками істиності. Я думав закони логіки пояснять, чому виходять саме такі таблички, але не продумав, як саме. Але нічого, закони логіки і самі по собі прикольні. Просто заняття вийшло якимось розбитим на дві незалежні частини.
Друга частина заняття була значно хаотичнішою. Я полишив намагання пояснювати усім одразу, як будувати таблички істиності чогось складішого, ніж "а і б" і став пояснювати по черзі кожному. Андрій не вшарив і давав рандомні відповіді, Іванка вшарила краще, ніж я очікував і обчислила всі формули, що я написав. Тома вшарила, але зробила менше за Іванку. Юля, як виявилося, не шарила, хоча я думав, що вона вже проходила логіку, і тому не протестував, коли Юля вирішувала задачки з математики по книзі.
Програмування пройшло в тому ж стилі, що й минулого разу. Тенденція рандомного комбінування команд замість осмисленого програмування поступається місцем програмуванню "костилями": спостерігаємо, де робот, що мандрує лабіринтом, застряг цього разу і додаємо в код такі команди, щоб він не застрягав саме в цьому місці, не зважаючи на всі інші випадки. В такий спосіб вірішення однієї проблеми провокує 2-3 інших.
Думаю, варто провести ще одне заняття з компами, а потім тимчасово відібрати в програмувальників і програмувальниць безроздільну владу над бідним мандрівником лабіринтами і посимулювати разом з ними  роботу програм на дошці. Цього разу я спробував посимулювати алгорим руху на листочку разом з Іванкою і Томою, бо вони перші "задовбалися" і стали випитувати в мене відповідь. Відсутність на листочку кнопки запуску програми спонукала вручну покроково проходити програму і дивитися, який саме момент в коді спричинив помилку і в яких обставинах (debug).
Коли я бачив, що хтось не біля компа і не зайнятий, я намагався порозпитувати про перше заняття: що таке інформація, що з нею можна робити, за допомогою чого, як інформацію відрізнити від шуму. Маша, Макс і Тома щось згадували і відповідали, коли я їх підводив запитаннями до відповідей, але чітких означень чи зв’язної відповіді від них добитися не вдалося. Я згадав себе на вступному іспиті в аспірантуру:)"

Ще цього тижня відбулось пробне заняття з музики. Діти розказували яку музику вони слухають, яка подобається, чи важлива взагалі музика в їхньому житті. У всіх все дуже по-різному. Потім кожний демонстрував те, що вміє грати: на віолончелі, на синтезаторі. Вчитель музики пішов медитувати над питанням, як побудувати заняття у такій строкатій компанії :)
В зеленій хатинці не встигли налагодити світло, тож обігрівач замінили розпеченою на пічці каменюкою :)
Ліплення міста Урук йде успішно. Цього разу вдалося з'єднати усі мури і почати виготовлення шумерських будиночків.

Щоразу, коли в когось закінчувалась глина, майстер молився Еллілю і той присилав йому з неба черговий метеорит (шмат глини) :)

Немає коментарів:

Дописати коментар