24.09.15

Тиждень другий

Понеділок
На руханці з силових вправ відновлюємо комплекс з відтискань і продовжуємо практикувати планочку. Цього разу особливу увагу приділили розтяжці ніг. Обговорили принцип чергування силових навантажень із розтягами, важливість плавного і рівномірного дихання. Відчули на собі, як м'язи легко розтягуються на видиху і наскільки складно робити вправи якщо метушитися. Завершуємо, як завжди, комплексом сур'я намаскар.
На математиці пригадуємо розрядність чисел, вчимося розпізнавати багатоцифрові числа на слух. Знайомимось з транспортиром - інструментом для вимірювання кутів.
Попереднього тижня з української мови діти за придуманим ними ж планом писали кожен по шматочку історії. Інтрига була у тому, чи шматочки складуться у цілісний пазл. Оскільки Макс захворів, один пазл так і лишився "невидимим".
Що цікаво - більш-менш шматки припасувалися один до одного. Діти досить активно помічали дрібні неузгодженості і намагалися вирулити, коли траплялися явні накладки. Так у Юлі й Федька сюжетні лінії майже збіглися, тільки у Юлі команди килимків і матів змагалися у футболі, а у Федька - в баскетболі. Вони вирішили просто зробити серію змагань у різних видах спорту, що відбувалися послідовно.
Андрій написав усього пару речень, але помітивши, що в інших дітей довгі  історії - швидко зметикував і на ходу дописав. Під кінець діти сказали, що їм самим сподобалася спільна історія, вона більш-менш стикувалася за рахунок усних додавань.
Потім, в рамках початку великого річного проекту "Дитяча премія", Олеся розповідала про літературні премії - у світі і в Україні, на прикладах. Цікавий був момент, коли діти дізналися про Дублінську премію, на яку може податися будь-який автор, якщо його твори перекладені англійською, але тоді перекладач отримує 25% преміальної суми. Вони хутко вирішили, що будуть писати англійською, щоб усе забрати собі :)
На живому світі із захопланням роздивлялись, що ж наплодилось у чашках Петрі за вихідні:
Мікроорганізми з повітря

Мікроорганізми з Платонових долоньок

Мікроорганізми з листя

Вівторок
Руханка з елементами вінь-чунь.
На історії зачитали домашку - 8 оригінальних теорій походження світу (для прикладу, Варя "кидайте більше сміття, може там з"явиться життя" і Федір "теорія батарейки")
розглянули кілька офіційних теорій.
Далі говорили про 6 древніх мудреців-філософів, які, як і ми, роздумували над початком життя)
Почали розглядати перші цивілізації і розпочали з Древнього Єгипту, говорили про фараонів та піраміди. Дітей настільки зацікавила тема пірамід, що будемо продовжувати її на наступному занятті.
Зікінчили грою "рік-століття" - вчилися визначати в якому столітті відбулась подія, якщо знаємо рік.
Оповідку з української мови Олеся набрала на комп'ютері (разом із допущеними помилками, це можна роздивитися тут), і більшу частину уроку її редагували. Спершу діти по частинці виправляли помилки - а потім звіряли, хто яку помилку знайшов. Опрацювали десь половину тексту. На прикладах мовних явищ, що траплялися у тексті "по ходу", згадували граматику.

Потім Олеся розповідала про Дзвінку Матіяш, показувала її книжки (Дзвінка має прийти до нас у понеділок на урок). Діти досить серйозно сприйняли тематику її творів, пов'язану із неповносправними дітьми (інваліди, синдром Дауна), введеними у художній текст для дітей. Думаю, буде цікава тема поговорити про сприйняття таких людей суспільством - бо той шматочок, що ми проговорили на уроці, дітей зачепив.
З англійської мови у кожного школярика є своя істотка, яка оселилась в БеркоШко на корковій дошці. Її можна покращувати у разі успішного вивчення англійських тем, або вона занепадає за відсутності результату. Таке собі тамагочі :)
На малюванні продовжили заняття з Мішею Химичем, цього року в альбомах, щоб витвори мистецтва не губились.

А ввечері - ночівля в лісі.
Це була ціла пригода, особливо для деяких учасників. Нажаль Макс і Андрій прихворіли і не змогли бути, а от решта, зібравши намети, спальники і каремати рушили на галявинку, яку пригледіли минулого четверга. Вирушили у густих сутінках, а поки дійшли до лісу вже геть стемніло. Йти вночі з ліхтариком через ліс, коли навколо шугають тіні і раз по раз хрумають обабіч стежки гілочки... могло б бути трохи лячно, але наша банда всю дорогу розгадувала данетки, тож особливого мандражу ні в кого не було.
Варі, яка трохи затрималась на тренуванні, вдвох з мамою йти темним лісом у невідомість було значно драматичніше :) але й вони знайшлися і Варя змогла приєднатись до решти. 
Навпомацки поставили намети. Юля порядкувала як справжній знавець цієї справи. Клим з Федьком зібрали дрів і розвели вогонь, попередньо обкопавши кострище рівчачком. Словом, ці діти вже такі вправні, що ходити з ними в ліс суцільне задоволення. А тоді сиділи біля багаття, смажили на патичках смаколики, їли пиріжки, що принесла Варя. (У Варі вийшла ініціація як у справжньої Червоної Шапочки - нести пиріжки через темний ліс, хоча в її випадку не до бабусі, а від бабусі, але це в даному випадку не важливо :) )
Спершу ми думали, що будемо з Надійкою травити їм різні похідні байки, а де там! Вони самі знали що робити - врізнобій переповідали одне одному смішні епізоди - починаючи від "Ну, погоди!" до "Вартових галактики", розказували анекдоти, які я не стану тут переповідати але реготали до сліз:) 

Трохи повили на місяць, як справжні вовчики і кричали з усіх сил, бо ж в лісі. А викричавшись - повкладались спати. Дівчата всі вмістились у більший намет, а хлопці - у менший. Але, власне, до сну було ще далеко. "Шу-шу-шу" і "хі-хі-хі" ще довго висіло над галявинкою:
- Дівчата, скільки ліхтариків у вас горить?
- Три. А у вас? 
Це були останні слова, під які я засинала того вечора :)
 А на ранок всі прокинулись ледве по шостій. Почали збирали дрова щоб готувати сніданок. 
Довелось їх розчарувати поверненням в БеркоШко.

Середа
На міфології спершу подивились прикольне відео з історії музики, щоб згадати прийоми скетчноутінга.

А тоді почали читати шумерський міф про Гільгамеша і замальовувати по ходу розповіді.
І ось, що в нас вийшло:
 На дошці
Федько винайшов маршрути руху персонажів позначати різними кольорами

Климів скетч усім дуже сподобався

Андрій забув свій лайнер, тому працював олівцем, але за бажання можна вдома навести скетч лайнером

Іванка анонсує продовження

Варя вирішила зобразити те, що Гільгамеш на 2/3 бог німбом, але через те, що на 1/3 людина - німб трохи квадратний, а не весь круглий

Маша гарно малює

Юля гарно використала простір аркуша

У Томи прикольний винахід "спрямування стоп до Урука" - відбитки слідів і всім сподобались стрілочки

На теревенях обговорили наш досвід з ночівлею. Про наметики, поставлені де-не-де на шишки і непогано б наступного разу прийти засвітло. Про те, що зручне спорядження, підігнані лямки можуть дуже полегшити шлях, а незручне - зіпсувати настрій. Що одні й ті самі обставини можуть як порадувати, так і засмутити, чи роздратувати. От наприклад дощ, хтось зрадіє, що він йде, бо довго не було, а хтось засмутиться що прогулянка скасовується, а когось дратуватиме бруд під ногами. Загалом всі лишились дуже задоволені пригодою (не знаю, щоправда, що про це думає мама Варі, якій довелось трохи поблукати нічним лісом :) )
На математиці продовжили роботу з транспортиром, тільки цього разу не просто вимірювали кути, а й будували. Побудували рівносторонній трикутник, відклавши кути по 60 градусів від основи. А тоді вчились будувати рівносторонній трикутник за допомогою циркуля і перевіряли потім вимірюваннями, чи вийшло. Через хиткість циркулів і ще не зовсім вправні рухи виходило не дуже точно. Декого це засмучувало, але зрештою впорались. Потім ще циркулем розсікали відрізок навпіл. Така дивовижна геометрична магія :)
На занятті з верстки дізнались від Наді що це взагалі таке :) тоді розмітили макет книги про шкарпетки, визначились з форматом. Чекаємо ілюстрацій.
Відновили досліди з фізики. Говорили про Архимеда, про виштовхування води в об'ємі зануреного у воду тіла. Рахували об'єм паралелепіпеда, тоді занурювали його у воду і міряли об'єм вихлюпнутої води. Щиро кажучи, похибка страшенна :) але підганяти результати ми не стали. Натомість подумали через що вона виникає - частина води лишається на посудинах, вимірювальні пристрої не надто точні, а ще - поверхневий натяг! Провели дослід з вкиданням монеток у склянку - вмістилось близько 25 штук, допоки вода почала виливатись через край.
Потім кожний визначив ще об'єм камінця, трохи поговорили про ціну поділки на мензурці і про переведення кубічний сантиметрів в мілілітри.

Четвер
За два заняття з математики детально розібрали атестаційні контрольні роботи за вересень і половину за жовтень. Додому отримали типи завдань, які для декого склали труднощі. Також варто подбати про приладдя - лінійка, транспортир, а головне циркуль - мають бути якісні, точні, бо геометричні побудови не вдаються кривенькими.
Програмування пройшло в експериментальному режимі самонавчання. Ті, хто вже знайомі з Lego Mindstorms, розповідали іншим.
З Оленою Зарецькою продовжили роботу над книжковими ілюстраціями.

Усім гарних вихідних!

Немає коментарів:

Дописати коментар