28.01.15

Магнітне поле

Хоча в цьому півріччі ми не збирались робити досліди, але іноді просто з'являється натхнення і тоді приємно слідувати за ним.
Спершу поговорили про метали. Більшість дітей плутають поняття "залізо" і "метал". Тому уважненько розбираємось, замальовуючи колами.
Поговорили про те, що є метали які магнітяться, а є такі, що не магнітяться. І навіть ті, що магнітяться, можуть розмагнічуватись (показала їм старий магніт, і начебто зігнутий підковою і розмальований синьо-червоним, але вже геть розмагнічений).
Подумали від чого ж намагнічуються природні магніти. Всі вже в курсі, що від Землі. 
Поговорили про магнітні полюси і склад ядра (переважно залізо-нікель). Дивно, але запитання звідки ж намагнітилось ядро Землі поки не виникло... Залишимо на потім :)

А тоді переходимо безпосередньо до дослідів. Маємо порошок заліза на білому аркуші:
Під низ кладемо прямокутний магніт і спостерігаємо як впорядковується розсип порошку. Замальовуємо.
Потім розтрушуємо знові і підкладаємо круглий магніт. Спостерігаємо інший узор.
Але найгарніше виходить коли круглий магніт поставити на ребро :)
Потім досліджуємо магнітні властивості матеріалів у БеркоШко. Впродовж 15 хвилин всі бігають на школі і в дві колонки виписують - що магнітисться, а що ні.
Намагаємось знайти метали, які не магнітяться і неметали, які магнітяться.
Знайшли алюмінієву фольгу, яка не магнітилась і латунний дзвіночок. А от магнітних неметалів не знайшлося.
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар