01.12.14

Командна робота

Доволі часто у дітей виникають ситуації для роботи в команді. Коли потрібно розподілитись, об’єднатись і зробити спільну справу. 
На заняттях організатором командної роботи, зазвичай, стає хтось з дорослих, але у іграх, особливо на вулиці, очолюють діяльність самі діти. Тому ми обговорюємо які способи такої взаємодії є найбільш вдалими.
Хтось дуже хоче бути командиром, хтось зовсім не хоче, а більшість – залежно від обставин.
Отже ми й обговорюємо, у яких випадках людина стає командиром?
  • Якщо, наприклад, хочеш зробити якусь велику справу, і розумієш, що сам не впораєшся – потрібна команда.
  • Якщо є люди, які хочуть щось організувати, але в них не дуже виходить – а ти розумієш як це зробити.
  • Якщо тебе просять щось організувати.
  • Якщо є якась справа, яку треба розподілити в часі і робити по черзі, хтось має цим керувати.

Відтак обговорюємо вже про організацію команди. Як надихнути людей, пристати до твоєї команди, як знайти кожному місце по його здібностях і до душі, як зрозуміти, які ресурси знадобляться.
Для закріплення цього навичку хотіли зробити окремі проекти, де кожний міг би побути командиром, справи можна було б обирати які завгодно – готування страви, виступи, ігри. Але якось за два тижні не вдалося зорганізувати жодного проекту. Перешкоди були різні, але, гадаю, основна причина в тому, що діти все ж таки ще не вміють самостійно побачити всю справу, розбити її на етапи. Тому вирішили просто щось організувати командою, і поспостерігати, хто ж братиме на себе відповідальність і , зрештою, виявиться командиром. А справу обрали – цікаву для всіх – вечірку.
Визначили час і почали накидувати активності – кому чого хочеться влаштувати. Я при цьому абсолютно не втручаюсь, лише спостерігаю.
Вийшло щось таке:
  1. Дискотека
  2. Ночівля в школі
  3. Солодкий стіл
  4. Кидання сніжками
  5. Прогулянка в ліс
  6. Cпільне виконання пісні «Twinkle Twinkle Little Star»
  7. Кіноперегляд

Діма захотів бути DJ-єм, ніхто не заперечував. Я підказую, що було б непогано дізнатися музичні вподобання кожного і скласти таку програму, щоб всім було весело. Врахувати, що на початку вечора музика має бути більш драйвова, а наприкінці, коли всі втомляться, можна ставити щось спокійне, фонове.
Дівчата – Маша, Іванка і Варя – взялись за солодкий стіл. У цьому питанні треба також визначитись зі смаками друзів, скласти список продуктів, прицінитись в магазині – скільки на це потрібно грошей, розділити на всіх, зібрати цю суму і домовитись з дорослими про закупівлю смаколиків перед святом.
Обговорили, які речі знадобляться для ночівлі в школі. Від спеціального дрес-коду чомусь відмовились, хоча я їх агітувала як могла. Нехай би не карнавальні костюми, але хоча б спільний колір, чи все у смужечку… Але ні – народ сказав, що для веселощів це не важливо.
Найтугіше пішло вибирання мультика для спільного перегляду – побажання кардинально протилежні і компромісом поки не пахне :)

Втім, до вечірки ще 2 тижні. Будемо спостерігати :)
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар