Доволі часто у дітей виникають ситуації для роботи в команді.
Коли потрібно розподілитись, об’єднатись і зробити спільну справу.
На заняттях
організатором командної роботи, зазвичай, стає хтось з дорослих, але у іграх,
особливо на вулиці, очолюють діяльність самі діти. Тому ми обговорюємо які
способи такої взаємодії є найбільш вдалими.
Хтось дуже хоче бути командиром, хтось зовсім не хоче, а
більшість – залежно від обставин.
Отже ми й обговорюємо, у яких випадках людина стає
командиром?
- Якщо, наприклад, хочеш зробити якусь велику справу, і розумієш, що сам не впораєшся – потрібна команда.
- Якщо є люди, які хочуть щось організувати, але в них не дуже виходить – а ти розумієш як це зробити.
- Якщо тебе просять щось організувати.
- Якщо є якась справа, яку треба розподілити в часі і робити по черзі, хтось має цим керувати.
Відтак обговорюємо вже про організацію команди. Як надихнути
людей, пристати до твоєї команди, як знайти кожному місце по його здібностях і
до душі, як зрозуміти, які ресурси знадобляться.
Для закріплення цього навичку хотіли зробити окремі проекти,
де кожний міг би побути командиром, справи можна було б обирати які завгодно –
готування страви, виступи, ігри. Але якось за два тижні не вдалося
зорганізувати жодного проекту. Перешкоди були різні, але, гадаю, основна
причина в тому, що діти все ж таки ще не вміють самостійно побачити всю справу,
розбити її на етапи. Тому вирішили просто щось організувати командою, і поспостерігати,
хто ж братиме на себе відповідальність і , зрештою, виявиться командиром. А
справу обрали – цікаву для всіх – вечірку.
Визначили час і почали накидувати активності – кому чого
хочеться влаштувати. Я при цьому абсолютно не втручаюсь, лише спостерігаю.
Вийшло щось таке:
- Дискотека
- Ночівля в школі
- Солодкий стіл
- Кидання сніжками
- Прогулянка в ліс
- Cпільне виконання пісні «Twinkle Twinkle Little Star»
- Кіноперегляд
Діма захотів бути DJ-єм, ніхто не
заперечував. Я підказую, що було б непогано дізнатися музичні вподобання
кожного і скласти таку програму, щоб всім було весело. Врахувати, що на початку
вечора музика має бути більш драйвова, а наприкінці, коли всі втомляться, можна
ставити щось спокійне, фонове.
Дівчата – Маша, Іванка і Варя – взялись за солодкий стіл. У
цьому питанні треба також визначитись зі смаками друзів, скласти список
продуктів, прицінитись в магазині – скільки на це потрібно грошей, розділити на
всіх, зібрати цю суму і домовитись з дорослими про закупівлю смаколиків перед
святом.
Обговорили, які речі знадобляться для ночівлі в школі. Від
спеціального дрес-коду чомусь відмовились, хоча я їх агітувала як могла. Нехай
би не карнавальні костюми, але хоча б спільний колір, чи все у смужечку… Але ні
– народ сказав, що для веселощів це не важливо.
Найтугіше пішло вибирання мультика для спільного перегляду –
побажання кардинально протилежні і компромісом поки не пахне :)
Втім, до вечірки ще 2 тижні. Будемо спостерігати :)
Валентина Мержиєвська
Немає коментарів:
Дописати коментар