24.09.14

Одиниці вимірювання. Об'єм

Оскільки ми заговорили про рідини, кілька разів виринали запитання про об'єм, його вимірювання і співвідношення. І, оскільки нам немає куди поспішати, вирішили розібратись із цим ґрунтовно.
На початку заняття трохи поговорили про одиниці вимірювання. Що це взагалі таке, як люди навчились щось вимірювати, чому виникла потреба домовлятись про однакові одиниці, якими одиницями користувалися. Трохи історичних фактів, трохи фантазій на цю тему.
Згадали, якими одиницями вимірювання ми найчастіше користуємося для визначення довжини, площі, маси, об'єму.
Згадали різні приставки: санти-, мілі-, мікро-, нано-, деци-, кіло-, мега- тощо.

А далі почалося найцікавіше. Я зібрала різноманітний скляний посуд, різної форми і місткості, який потрібно було розташувати в порядку зростання об'єму. 
Почали з простої літрової банки, а кожну наступну посудину порівнювали з вже розглянутими, спершу на око, а потім - перевіряли за допомогою мірки. На початку промахувались дуже відчутно - на півлітра, але чимдалі до завершення ланцюжка, похибка окоміра ставала дедалі меншою. Для кількох баночок об'єм вгадали точно.  
Дуже швидко почали перераховувати частини літру в куб. см і мл. Винайшли спосіб як міряти об'єм маленьких посудин, коли рівень води був нижче поділок мірної ємності - набирали посудину кілька разів, а тоді сумарний об'єм ділили на цю кількість.
Звернули увагу на повторювані об'єми: 450 мл, 0,5 л, 0,7 л. "Для зручності!" - вирішили діти :)
Зрештою вишикували всю склотару за зростанням об'єму. І записали результати.
(Оскільки Оля захворіла, тому гарних фото немає, трохи зловила на мобілку)
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар