Тепер ми в прямому сенсі слова торкнулись теми дробів. Вдома
кожний виготовив собі коло, розділене на 12 однакових частин. Щоб не малювати
малюночки, а вирішувати приклади за допомогою цього знаряддя.
Вирішуємо різноманітні приклади:
1/2 + 1/3 = ...
1/2 – 1/3 = ...
2/3 – 1/2 = ...
1/3 – 1/4 = ...
Діти самі помітили, що 2/12 – це 1/6. Цікаво, чи будуть
настільки наочними й інші скорочення дробів?
Щоб не забувати вирішення рівнянь, робимо рівняння з
дробами. Поступово приходить розуміння, що дроби – це теж числа і з ними можна
робити всі ті самі математичні операції.
2 ×
х + 1/4 = 1/2
(х + 1/3) ×
2 = 1
(3 ×
х + 1) : 8 = 1/4
А також задачі на розрізання:
1. Була мотузка довжиною 24 метри, її розрізали 5 разів на
однакові шматочки. Якої довжини були ці шматочки?
2.Аркуш паперу склали, розрізали навпіл, потім ще навпіл, і
ще, і ще… і так шість разів. Беру аркуш і у них на очах розрізаю його шість
разів навпіл. Питання – скільки утворилось шматочків?
Всі визначають як можуть, потім перераховуємо шматочки…
співпало, здається, лише у Томи. Але потім всі разом вирішили:
Після 1 розрізу – 2 шматочки
2 – 4
3 – 8
4 – 16
5 – 32
Після 6 розрізу – 64 шматочки.
Валентина Мержиєвська
Немає коментарів:
Дописати коментар