07.02.14

Корисні копалини

Цього тижня розпочинаємо епоху геології: корисні копалини і природні скарби.
Прочитавши трохи підручник «…Що називають гірськими породами? - Це природні тіла, які знаходяться в Землі або на її поверхні…  Всі корисні копалини можна поділити на основні групи: горючі, рудні і нерудні…» стало, як завжди, сумно. Для дітей «кристали» - щось чарівне і магічне, а замість цього вони отримають сухі псевдонаукові вислови, які треба завчити на пам’ять…
Ми, як завжди, пішли з іншого боку. Наше Літо (він же Андрій Овчарук) розгорнув історичний шлях пошуку корисних копалин. Замість утилітарного промислового.
Згадали камінну добу. Пошук знарядь праці, інструментів, палива. Використання глини, піску, крейди, деревного вугілля. Облаштування багаття, оплавлення камінців. Спостереження і досвід – основне джерело знань в давні часи. Пошук камінців, які переплавляються на метал.  Мідний вік, бронзова, залізна доба.
Роздивились зразки залізної руди (червоний залізняк).
Виплила тема торгівлі – гроші, монети, коштовне каміння. Роздивились напівдорогоцінне каміння: аметист, котяче око, авантюрин, опал та інші.
Поговорили про вироби з металів – від прикрас до комп’ютерів.
А потім – про збільшення кількості людей, вирубання лісів під поля, для будівництва хаток, для опалення житла. Потреба пошуку нового палива – вугілля. 
Відтак – винахід парової машини, розвиток промисловості. Зростання видобутку руд, палива.
Наприкінці називали різні матеріали, визначали, які з них копалини, які з них корисні :)

Домашнє завдання – пошукати вдома речі, виготовлені за допомогою або безпосередньо з корисних копалин.

Немає коментарів:

Дописати коментар