22.02.14

Частинки від млинців

Поки займалися рахуванням в стовпчик, задачами та рівняннями, діти час від часу запитували про дроби. Не знаю, чим ця тема зацікавила, але врешті взялися досліджувати частини від числа. Саме в цей ранок Софія напекла млинців в школі і у нас було вдосталь наочних посібників. Хто правильно давав відповідь – з’їдав роздатковий матеріал :)
Спершу розглядали прості речі – назви частинок від числа – половинки, третинки, четвертинки… 
Далі робили прості операції : віднімали від цілого третинку або до половинки додавали четвертинку. Обов’язково малювали малюнки до кожного прикладу і вчились записувати математичною мовою.

Дійшли навіть до доволі неочевидних варіантів, наприклад, скільки буде разом половинка і третинка – на млинці це виходило дуже легко, а от щоб записати математичною мовою довелось подумати. Придумували, як розділити млинець на 5 частинок, малювали всередині 5-кутну зірочку.
Заняття завершилось, всі сіли навколо столу, їли млинці, ділили їх на шматочки, обмінювались частинками – третинку на п’ятинку, містинку на четвертинку. І якось невимушено почали вголос вирішувати задачі. Наприклад такі:
1. Юля до школи добирається півгодини, третину цього часу вона їде тролейбусом, решту – йде пішки. Скільки часу Юля їде тролейбусом?
2. Діма сплів мотузку довжиною 27 метрів, з них 9 метрів – тільки за сьогодні. Яку частину мотузки сплів сьогодні Діма?
3. Тома читала братику Феді книжку впродовж 25 хвилин, з них 10 хвилин Федя сміявся. Яку частину всього часу сміявся Томчин братик?
4. Федько пробіг коло по стадіону. Увесь стадіон складає 450 м, але останні 50 метрів Федько не просто біг, а скакав на одній нозі. Яку частину стадіону Федько проскакав на одній нозі?
5. У Машки є 12 пучоглазиків, двох з них вона дала погратись Іванці. Яку частину від усіх своїх пучоглазиків віддала Машка?

Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар