07.11.13

На гостину

На теревенях цього тижня почали серію занять із виявлення особливостей певного простору чи спільноти. Але спершу завдання було таким: сходити в гості у дві різні хатинки (ходили до Олі і Олесі). Роздивитись приміщення, уважно поспостерігати за тим, що буде відбуватись, за господарями і одне за одним.
Перед заняттям я попросила господарів хаток ненав'язливо озвучувати правила поведінки в хатці.
Так і вийшло. Оля казала, наприклад, "На першому поверсі не розувайтесь, бо підлога холодна". А Олеся навпаки: "Знімайте взуття, бо в нас килим". Походили, подивились - насправді це ж дуже цікаво, подивитись, як влаштована чиясь хатка :)
Потім сіли в дворі - обговорювати спостереження.
Спершу виявляти "правила гри", спільні і відмінні риси було складно, але далі пішло легше. Наприклад, мені сподобалось як дівчата відмітили, що у Олі хатинка така, що видно, що там живе дівчина. По речам і малюнкам на стінах. Хоча в них є упередження щодо того, що якщо хлопці - то мають бути самі машинки й роботи - спробуємо розвіяти згодом це уявлення. Паралельно ненав'язливо згадали правила чемності під час гостин - вітатись з господарями, не залазити з ногами на ліжка, питати дозволу на заглядання по кутках та користування речами тощо.
Неочікувано підмітили, що у Олесі сховані дрібні і цінні речі - від малих дітей, а у Олі, наприклад, ноутбук стоїть майже на підлозі. Порівняли доступність вікон - у Олі відкриваються навстіж просто до підлоги, а у Олесі - заґратчані, знову ж таки, щоб убезпечити малих дітей.
А на домашнє завдання лишили подумати, які закони і традиції є у кожного в родині. Можливо, сімейні обіди чи спільні прогулянки, святкування або обов'язки, як узгоджені розпорядки дня усіх членів родини тощо.
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар